Gå til innhold

Dere ketolyse-eksperter! Trenger noen råd!


GuriMalla - ♀♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som går på ketolysekuren. Det var jo selvfølgelig jeg som rådet henne til å prøve den, for hun har prøvd alt mulig annet. Jeg har ikke prøvd den selv men gubben gikk ned 15 kilo i fjor. Hun vil gå ned hvertfall 20 kg. For 2 år siden gikk hun ned 20 kg men så har hun fått de på igjen! Og hun er evig jojo slanker.... Hun har fullt utslag på stixen, så hun er i ketose. Men hun går ned veldig lite! Hun burde jo hatt veldig god effekt av kuren! Er det noen som har noen tips til hva som kan være bremsen og hva hun må gjøre for å få fortgang på tingene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jojo-slanker vil hun nok desverre oppleve at også denne kuren går tregt. De man ser kiloene rase av (som meg feks) er gjerne folk som ikke har slanka seg mye før. Kroppen utvikler en slags motstand mot å miste vekt etter utallige forsøk, og det er intet unntak i ketolyse, selv om forholdene ligger bedre til rette for å miste kg.

 

Når det er sagt er det enkelte grep hun kan ta for å booste nedgangen. Selv sverger jeg til fastedager med stort vanninntak, men har ikke medisinsk bakup for det, annet en at det fra forsking vises at de som har det som fast innslag gjerne ligger lavt på statistikker over bla hjerte-karsykdommer. Og det er snakk om ETT døgn, ikke dagevis.

 

Men bør hun kutte ned til kun RENE produkter, dette er: kjøtt, fisk, fugl, egg, grønnsaker, fett og olje. Kutt ut alt av blandingsprodukter, nøtter og ting med kunstig søtning, samt ost den første uka. Deretter innføre ost, rømme, nøtter og fløte (obs, noen reagerer negativt på fløte), en for en, over noen dager. Dette renser systemet litt, og "nuller ut" på en måte. Kunstig søtning kan for mange være synderen når man opplever vektstopp, så å droppe det er alltid en lur idè.

 

Og det er viktig å drikke vann. =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har vært inne på tanken at jojo slankingen kan være en grunn til at det går tregt. Jeg vet hun spiser litt nøtter. Takk for tipsene, høres veldig fornuftig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Du har allerede fått et meget bra svar. Husk varierte grønnsaker/Blandet salat hver dag, og rikelig av mosjon (Moderat)

og så å holde høy fettprosent i maten, det gir metthetsfølelse og man kan da spise mindre prosjoner uten å sulte. Da kommer vekttapet.

Siden hun er Jo-Jo slanker er det viktig med en plan "Etter slankekuren"

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...