Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 9 uker klarer dårlig å sove ved å ligge for seg selv på dagtid. Det går rimelig greit når vi triller, men så fort vogna stopper våkner han. Dette er ganske slitsomt. Legger vi han inne i senga si tar det litt tid før han sovner og så våkner han etter max 30 min.

Er dette noe som endrer seg og når kan det skje? Er det noen som har noe erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi sov utallige 15- og 30minutterslurer (og noen ganger kortere enn det også) hver dag en lang periode før hun endelig begynte å sove litt lenger sammenhengende. Hun også kunne sove mye lenger hvis vi var ute og trillet, men jeg ville ikke at hun skulle bli sånn at jeg MÅTTE trille for å få henne til å sove, så hun drev og småsov inne i tillegg. Og det rettet seg i grunnen helt av seg selv med tiden, etter hvert så begynte hun både å være våken lenger mellom lurene og sove litt lenger (og færre ganger) - litt etter litt. Nå er hun 6 mnd, sover 3 lurer på mellom tre kvarter og 2 timer hver dag.

Skrevet

Slik var Althea også. Kjempevanskelig! De første 2 mnd føles det ut som at hun sov enten på meg eller pappan hele tiden på dagtid. Heldigvis ble det bedre etter hvert. Jeg forsøkte stadig å legge henne i senga - noe av cluet er å legge ham tidlig nok, slik at han ikke har sovnet dypt på magen din for eksempel.

Og det med vogna: hvis du triller for lenge før du stopper er det lettere at barnet våkner igjen. Men det har i alle fall blitt bedre nå.

Jeg vil på ingen måte si at dette var noe vi fikk godt til. Men likevel så gikk det seg til på et vis, helt av seg selv. Bare fortsett å prøve å la ham ligge i senga si, så blir han trygg på det, og vil kanskje bli flinkere etter hvert. Det kan hjelpe om det er litt mørkt i rommet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...