Gå til innhold

Kvir meg til å bli 2barnsmor..... :-(

Lykkelig_alenemor _til_2

Anbefalte innlegg

Huff, nå nærmer tiden seg før hun kommer, og eg er kjempeusikker på om eg kommer til å klare å være 2barnsmor.. Sønnen min er 2,5 år og er veldig krevende for tiden... Er så redd for at eg skal "glemme" han den første tiden hennes... Eg kommer til å gi han xtra mye oppmerksomhet når hun er fødd, men er redd han skal føle at vi bare bryr oss om babyen, og ikke er glad i han.. Huff, eg kvir meg veldig og er skikkelig nervøs...

Er dette normalt, eller er dt bare eg som er rar??

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg var bare nødt å skrive ett "lite" innlegg til deg, det var en skikkelig "selvopplevlse" å lese delt du skrev;)

Selv er jeg mamma til en datter på 2år og 3mnd, og ble i mai mamma for andre gang. Da kom lillebror til verden, som nå er rukket å blitt 4mnd allerede!:) Men, slik som deg gruet jeg med grusomt til denne nye babyen, og jeg fokuserte alle tanker på hvordan jeg skulle fokusere på datteren min når han kom til verden. Jeg skulle ta henne først om begge gråt, jeg skulle ta med henne på turer om ettermiddagen, og jeg skulle være en ekstra snill mamma! Slik ble det ikke:) heldigvis.. Min eldste datter er ikke i barnehage men hjemme med oss. Så nå er vi virkelig kastet inn i en helt ny verden, med gud så vi koser oss sammen! Jeg har henne med på stelletiden, hun ammer sin egen dukke;), og vi koser oss ute når minstemann sover i vognen. Leker som aldri før!

Det viktigste jeg har lært av dette er at man kan kun gjøre sitt beste ved å ta det hele med ro og med ett godt humør, ettersom det til tider er krevende å ha med en toåring å gjøre. Til tider sitter jeg på gulvet og vugger dem på hver sitt kne gråtende, og enkelte ganger vugger jeg han alt jeg kan i vognen imens jeg husker henne på en huske med den andre:) Men alikevell går det kjempefint!, Hun er så gla i lillebroren sin, og han smiler av alt hun gjør. Jeg er glad jeg fikk de så tett, og er glad hun ikke var så stor da han kom til. Nå trur jeg ikke hun husker hvordan det var når det bare var henne. Og glad er jeg for det:)

mvh lykkelig mor til to:)

Hei! Jeg vil bare fortelle deg at det går nok veldig fint! Jeg fikk nr to, 2 år og ti dager etter førstemann, og de er bestekompiser! Koser seg i hverandres selskap. Nå er nr 3 på vei, med akkurat 2 år i mellom da og.. Vi gleder oss veldig! Det er en veldig fin alder for de å få søsken på tror jeg! ;D LYkke til! Det går nok bra skal du se! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...