Olianna Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Dumme meg klarte ikke vente lenger i dag, er på rugedag 10. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den. SYns jeg så en skyggestrek på plusstegnet. Men nå får jeg prøve holde meg til testdag den 24. Er jo bare dumt å teste for tidlig... syns jeg hadde så mye positive tegn i dag, med trøtthet, treg mage, er kjempe varm, og litt stikkinger i magen. Men disse medisinene lurer enn jo trill rundt. :0) Ha en fin fredagskveld alle sammen!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Så spennende olianna ;o) Det er garantert at en del av uke 37 jentene skal bli gravide i følge statistikken, så kanskje blir du den første med positiv test?? Jeg testet negativt fra rugedag 10 ved mitt fryseforsøk i mai/juni, så klok av skade har jeg latt være å kjøpe noe test i nå helgen. Får først kjøpt test på mandag ettermiddag, og så er testdagen tirsdag. Det svaret jeg da får er nok riktig. Føler ikke jeg har noe hast med å vite svaret denne gangen, litt deilig å leve i troen og håpet lengst mulig når man vet at det er siste ICSI-forsøket. Jeg har ingen av dine symtomer, kun ømme pupper som klør, humørsvingninger og litt tendenser til smerter i korsryggen. Ingen stikninger i underlivet what so ever! Ha en fin helg og så krysser vi fingrene for et godt resultat for uke-37 jentene i neste uke!! XXXXXXXX
tomtom:O) Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Hei Olianna og lissi:O) Er på nattevakt i helga og så innlegget her nå! Jeg har bestemt meg for å vente på at evt. mens kommer denne gangen, eller teste i slutten av uka... Sist jeg testet, i vår,brukte jeg den testeren som sa; GRAVID/IKKE GRAVID på!... Aldri om jeg skal bruke en sånn tester igjen... Den var for brutal!!! Ps.. Har fortsatt få sympt da, men begynner å kjenne menssmerter nedre del av magen og nedover beina da... Så det spørs... Uansett; Er kjempe spent Olianna på om du har lurtestet igjen nå i helga eller om du greier å vente til test dag;O)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 I går var vi sammen med ungene på et stort kjøpesenter og handlet litt klær. På vei ut kunne jeg ikke dy meg, men stakk innom apoteket og kjøpte en CB-digital. Egentlig ville jeg ha en CB-dobbeltpakning, men det hadde de jo selvsagt ikke. I dag tidlig veide jeg for og imot å ta testen, men siden jeg har hatt noe mystiske symptomer siden onsdag (ømme kløende pupper, antydninger til litt kvalme innimellom), så greide jeg ikke å dy meg - jeg tok testen ved 07:00 tiden, og da hadde jeg vært på toalettet også ved 03:00 tiden. Etter noen sekunder - hadde ikke komt meg av doskålen en gang - blinker det GRAVID! Så slik er det - gamlemor er gravid igjen. Med to SA/MA bak meg og visshet at jeg må igjennom DUO-test, så tør jeg likevel å være bittelitt optimist så langt. En viktig milepæl ble nå passert, så får vi ta de andre som de kommer etter hvert. Nå må dere andre trø til også da!!!! klm
Magstar Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Grattis begge to : ) Jeg måtte snik teste i dag, skulle aldri ha gjort det. Der kom det en sterk ikke gravid strek. Har test dag på onsdag.. hm... jeg var nesten helt sikker. Siden jeg er trøtt, ømme pupper (har tom blodårer som synes), stikk i magen, luft i magen, halsbrann og båtsyken (som jeg hadde da jeg var gravid) Vel er bare å håpe og vente til onsdag. Men jeg lure på en ting, når slutter dere med crinone? Med fryseforsøk tok jeg til uke 10, men nå sa de jeg skulle ta til test dag. Stemmer det ?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Hei Magstar! Synd med ditt testeresultat så langt - det ser ikke ut til å stemme overens med dine symptomer. Forhåpentligvis er det en fortidlig test. Jeg har testedag tirsdag, og CB-digital er uhyre følsom, så jeg har kanskje litt flaks med tidlig positiv test. Angående crinonen, eller progestantilskudd, så er det slik ved klinikk Hausken at i ferskforsøk tas disse frem til testedagen (jeg har kapsler tom mandag kveld). Ved fryseforsøk tas de tom uke 10 ved positivt forsøk. Nå skal jeg ha med de to eldste barna på turdag (3-timers tur) i bygda der vi bor. Med rebus og matstasjon i løypa. Det skal bil deilig da jeg har vært innesitter nå i 13 dager - som er ekstremt til å være meg. Følger med dere i neste uke - det er den uken det gjelder!!!
Magstar Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Lissi, takk for svar med progesteron. Håper at bare var for tidlig å teste. Jeg venter nok med neste til onsdag. Nå baker jeg boller og skal snart ut i soppskogen med picknick : ) deilig å komme seg ut i finværet. Hvorfor har du vært stille i 13 dager?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Hei igjen! Jeg har jo vært på jobb hele tiden da bortsett fra uttaksdagen og halve dagen ved innsett. Men i sommer har jeg jogget ca 5 ganger i uka og 1 mil hver gang. Jeg jogget også 8 mil i rugeperioden ved fryseforsøket når jeg satte inn 3 egg som var firdelte i mai/juni. Fryseforsøket ble negativt. Bare for å forsikre meg om at jeg ikke "trener av meg egga", så har jeg til og med kuttet ut små gåturer denne gangen. I går var jeg riktignok ute på min første gåtur (2t), men det som ikke har festet seg hos meg til nå, det vil jo ikke efste seg. Man kan nok trene litt moderat bare egga er godt festet. Bake boller og sopptur, så kjekt! Du skulle jammen hatt en liten barneflokk med deg også! Mine barn elsker å være med oss på sopptur, og det er masse kantareller her jeg bor. Lørdag for 14 dager siden plukket jeg 1 kg kantareller 10 min fra huset vårt, og så hadde vi kantareller til indrefilet om kvelden. Min mann fikk hele vinflaska for seg selv og var strålende fornøyd med den kvelden!
Gjest Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Hei Lissi! Var innom her for å se hvordan det går med dere fra uke 37 (som jeg egentlig skulle vært i) og hva er det jeg leser GRATULERER SÅ MYE MED GRAVIDITETEN!!!! Og Olianna... håper den svake streken har blitt sterkere nå Sender en forsiktig gratulasjon til deg også
tomtom:O) Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Hei Dere her inne:O) Gratulere så masse Lissi med graviditeten. Krysser fingrene for dere andre!!! Klem
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Tusen tall Turbotrollet og Tomtom;o) Nå må dere to også skyte blink i jakten på høstspiren - kom igjen - det hadde vært supert;)
Olianna Skrevet 21. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2008 Gratulerer så mye med positiv test Lissi! Det må være helt fantastisk. Trist å lese om deg da tomtom. Ønsker deg velkommen tilbake når du er klar for frys om et par måneder. Jeg har klart og tenke på andre ting i helgen, og skal ikke teste før testdag, som er på onsdag nå. Er absolutt ikke sikker på om den skyggestreken jeg fikk på forrige test kan gi positivt utslag til sist, eller om det bare var ønsketenkning. Magstar, da tester vi sammen på onsdag! Blir spennende! Håper virkelig ikke alle disse følsomme tårene jeg har hatt i helgen har vært forgjeves. Jeg kan godt grine i 9 måneder jeg, bare jeg blir gravid. :0) Klem til dere alle
Viljar Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 Da melder jeg meg inn her.. er på mitt andre fersk-forsøk og har hatt 3 frys i tillegg. Var gravid med MA ved 10 uker på første fersk, og positiv men bare nien dager ved ene fryseforsøket.. jeg sniktestet! er på dag 10 idag og testen er positiv! Men klok av skade er jeg mer lettet enn hoppende glad. Ved begge de andre positivene var HcG for lav ved måling. Blodprøve torsdag...
apriljente-66 Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Gratulerer alle som har klart det!! Jeg begynte å blø på torsdag, ganske kraftig nå. 0 symptomer, så jeg dropper blodprøven. Siste 5 neg. har vært helt likt som dette. Er usikker på hva jeg skal gjøre videre. Mulig det blir ED Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig nå som jeg har hatt flere runder med bra egg, samt en solid slimhinne *snufs*.. klem
Annelibe Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 hei jenter Dytter meg inn her jeg og. Idag har jeg vært og tatt blodprøven. Vet ikke om jeg tør å ringe Riksen etterpå og spørre. Jeg er blitt skuffet så mange gangene før. Denne gangen har jeg ikke testet hjemme av frykt for å få enda en neg.test rett i tryne. Sist gang testet jeg den 10. rugedag, og fikk dessverre neg. test og fikk vite etterpå at det skal man aldri gjøre. Merker at jeg er veldig nervøs nå....redd for å bli skuffet etterpå. Gratulerer dere alle som har testet positivt denne uken, Klem klem
Tyren71 Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 Hei alle sammen og GRATULERER så mye til dere som har testet positivt. Det må jo bare være helt fantastisk. Jeg har ikke sniktestet. Gjorde det sist, og vil heller klamre meg til halmstrået, enn å eventuelt få negativt svar to ganger. For min del så ser det allikevell ut som jeg må igang med 3.forsøk helt fra begynnelsen igjen. Stønn! Jeg innbilte meg at denne gangen skulle det gå siden de var veldig fornøyd med de to eggene de satt inn og jeg har vært roligere i kroppen enn sist, tatt det med ro generelt, gått små turer osv. Har også etterhvert kjendt murringer i magen som jeg antok var positivt. Idag var det helt andre murringer, litt for velkjendte får jeg si, rett og slett litt mensmurringer, korsryggsmerter osv. og det har også kommet ut litt rosafarge. Så mitt 2.forsøk har nok gått dårlig. har testing på onsdag, men jeg tror ikke jeg engang gidder å kjøpe noe test, gitt. Vel på det 3.skal det skje, heter det, så da satser jeg på det. Lykke til alle sammen:)
Suretær Skrevet 22. september 2008 #17 Skrevet 22. september 2008 Jeg fikk satt inn den 14 (søndag i uke 37) og skal først ta blodprøve neste mandag. Når er det tidligste jeg kan teste selv???
Gjest Skrevet 22. september 2008 #18 Skrevet 22. september 2008 Svarer deg jeg Luna... Jeg fikk svakt positiv test på rugedag 10 sist. Tok blodprøven på dag 11 og da var den bare på 19, så egentlig utrolig at testen slo ut svakt positiv her hjemme da. Har lest om flere som har fått positiv test på rugedag 10, og for din del er vel det på onsdag
Suretær Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Hei, ja hvis man teller fra dagen etter innsett er onsdag dag 10 ja. Er livredd for å teste, tror egentlig jeg venter til fredag - da bør jeg vel ikke være usikker på det resultatet jeg får uansett. Har hørt om at progesterintillegget kan gjøre at testen slår ut positivt uten at man er gravid, kjenner du til det?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #20 Skrevet 22. september 2008 Det ang progesterontillegget har jeg ikke hørt. Bare hørt at el-sprøyta kan sitte i inntil 10 dager, men den tas jo 4 dager før innsetting, så den er nok ute av kroppen til onsdag
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 23. september 2008 #21 Skrevet 23. september 2008 Ingen flere som har testet positivt?? Forferdelig å høre om de negative testene/blødningene, særlig fra dere som har hatt mange prøverunder. Vanskelig å finne trøstende ord...jeg føler med dere! Selv tok jeg CB test i går kveld og i dag som fortsatt er positive. Jeg kjenner meg litt utrygg på hvordan dette går, da jeg har murringer, korsryggsmerter og syns jeg er for lite kvalm i forhold til tidligere. Går rundt og frykter TR skal komme...er urolig nå. Hvis det først skal ende negativt kan det like godt skje med en gang og helst ingen SA/MA. Jeg savner også Theresa85 på lista - når har du testedag?? Så mange vi er nå i uke 37 bør 4-5 stk ha positiv test, enda fler på gode uker (som uke 35-gjengen).
thereza25 Skrevet 23. september 2008 #22 Skrevet 23. september 2008 heia..gratulere t alle me posetiv test:)kjekt:) har sniktesta eg o..e egentlig kje før 25 sept..begge testene eg har tatt har vert svak posetive...håpe kje d e el.sprøyta så henge igjen..dn eg tok i dag va litt sterkere..så nå håpe eg at an vise på torsdag o:) lykke t alle sammen:)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 23. september 2008 #23 Skrevet 23. september 2008 Gratulerer Thereza25 - dette går den rette veien det, ser du;o) De unge har normalt svært gode IVF-resultater! Kjenner du noen symptomer??
thereza25 Skrevet 23. september 2008 #24 Skrevet 23. september 2008 takk for d lissi43:)men som sagt, e torsdag så avgjør d..testen e veldig svak:( kjenne noen symp..veldig mye murring i magen..ømme pupper...så eg håpe d går rette veien:) snakte me di på sykehuset i dag, å di sa d va posetivt, men måtte venta t torsdag å se d:) klem t dg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå