M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Snuppa mi vil ikke ha MME mer, hun er snart 10 mnd. Vi var hos legen (for noe helt annet egentlgi) og jeg spurt om dette med MME.... hva gjør jeg når hun IKKE vil ha???? Legen sa at jeg kunne beg. så vidt med vanlig melk.... men på helsestasjonenen har de jo vært så nøye med at man ikke skal beg. med vanlig melk eller ting med det i før de er 12 mnd. Når beg. dere???? Og skal vi bruke H-melk eller lett meld???? Blir kjempe takknemlig for svar!!!!
nungo Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Med eldstemann slutte jeg å amme når hun var 11 måneder. Ga henne da bare vann til tørstedrikk frem til hun ble 1 år og vi begyndte med ku-melk. Kalsium fikk hun gjennom biola, ost på skiven og selvsagt grøten som inneholder en del melkepulver.
3 har blitt 4 Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Småbarn skal KUN ha h-melk..Dette er ytterst viktig!! I en overgangsperiode kan du supplere m rismelk,så kan du venne henne på kumelk litt etter litt.Hvis hun spiser bra av annen mat(du kan jo ha mme i middag ,grøt o.l) så er det ikke så mye melk hun trenger nå;-)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Kan jeg spørre hvorfor de bare skal ha h-melk?
lille_my:) Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 det er merkelig med forskjellene fra land til land, her jeg bor har jeg faatt beskjed av legen aa gi MME fram til tre aar!!! for all del ikke ku-melk... merkelig ettersom jeg bor i vest-europa... mat anbefallingene er generelt veldig forskjellig... da jeg sa jeg hadde introdusert potet i en alder av fem maaneder fikk jeg beskjed om at det maatte jeg vente med til han var 8:) he he!
lille_my:) Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 8 mnd, mente jeg selvfoelgelig:) he he
ess83 Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 mamman min mistet melken når jeg var 3 mnd, og hun ga meg kun hel melk. Hun begrunner det med at broren min fikk nan og han hadde kolikk... Jeg har ikke tatt skade, men jeg kommer nok til å vente til ett år.
Labambie Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Når barnet er 1 år anbefales det at de får lettmelk, ekstralett melk eller skummet melk. http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1019__1971a.pdf Så lenge de vokser normalt. Altså IKKE H-melk.
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 20. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2008 Takk for alle svar! Da må jo ekstra lett melk være bra, den er jo tilsatt D-vitamin.... Men dere.... hva med yogurt???? Kan hun få det? Noen som har gitt yogurt ved ca 10 mnd????
Labambie Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn Du kan gi yughurt fra 10 mnd! Det kommer nok vi til å gjøre, gleder meg til det... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå