Lilleulv_ Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Jeg har ei venninne som har 2 barn i barnehage. Disse barna er jo stadig snørrete og småsyke, og jeg har en prematur baby som nå er 3 mnd (født i uke 31). Jeg synes det er litt vanskelig å treffe henne så mye som jeg kunne ønske pga dette... Når begynte dere å ha barna deres sammen med barnehagebarn?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Her måtte jeg helt fra starten, for har en storebror som gikk i barnehage. Men passet på at han ikke var helt oppi han når han var syk. Men ellers er vel ikke barna helt oppi babyen, eller? Er de syke er det jo evt bare til å si til de at de ikke må være helt oppi ungen din.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Hei hei! Denne problemstillingen tror jeg de fleste med premature barn møter. Jeg har hørt på det legene på sykehuset sa: Hold dere unna syke, førkjølte og snørrete mennesker. Så her er det fortsatt slik at vi ikke tar i mot eller reiser bort til syke unger eller voksne. Nå starter jo RS sesongen snart og da er vi enda mer forsiktige. Gutten min er født i uke 29 og er nå 6 mnd.
Galskapens overhode Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 her skjermet jeg minsten så godt jeg kunne. kjøpte antibakterielle våtservieter som de fikk vaske seg med. FUngerte fint det. Men når han begynte å rulle over på magen og sleike gulvet så fikk folk komme som de ville. Men man inviterer selvsagt ikek hjem personer som ligger i influensa eller liknende Er også begrenset hvor mye man får skjermet de små når de har eldre søsken i barnehagen. Nå er minsten 8 mndr, født uke 34, vært forkjølet 5 ganger, hatt halsbetennelse og 4. barnesykdom. Han har under sykdomsforløpet gått lite opp i vekt, men lider ikke av det.
Lilleulv_ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 hm oki. Mulig jeg tror det er farligere enn det er... Jeg frykter spesielt RS virus jeg da Har hørt flere si dette med at så lenge barn som er forkjøla ikke er helt oppi han og tar på han så er det greit, men selv så blir jeg forkjøla bare av å være i samme rom som noen som er det. de trenger ikke å ta på meg for at jeg skal bli smitta liksom (jeg har dårlig immunforsvar)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Vi unngikk syke folk fram til han var 5mnd(nesten 4korr)..
¤ my precious ¤ Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Junio var ikke noe særlig med barnehagebarn før han begynte i barnehage selv, men det var fordi vi ikke kjente noen med barnehagebarn... Han er født i uke 33. Vært MYE forkjølet og tett etter han startet i barnehagen, faktisk så og si hele tiden, så vi er henvist til øre-nese-hals nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå