Gå til innhold

Dosering av pulveret på HIPP mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer meg litt over doseringen av pulveret i forhold til mengden vann på HIPP mme.

Det står at til 100 ml vann skal det blandes i 3 stk strøkne skjeier. Til 130 ml vann skal det blandes 4 stk. Så på de ekstra 30 ml skal det altså være 1 skjei. Burde jo da være 90 ml på 3 skjeier. Noen som skjønner hva jeg stusser over?

På NAN er det 30 ml pr skjei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skjønner hva du stusser over. Forstår det ikke selv heller, også står det at man bare må bruke måleskjeen som følger med. Jeg har noen ganger blandet 60 ml andre ganger 70 ml på to skjeer - vesla må noen ganger ha litt ekstra før hun sovner. Men vi tror egentlig at hipp er 35 ml pr skje...

Skrevet

Dere regner litt feil... 100 ml vann delt på 3 skjeer gir 33,3 ml per skje. På 4 skjeer blir det da 33,3 x 4 = ca 130 ml.....

Skrevet

etter mine beregninger varierer det mellom 32,5 og 33,3333333 ml pr skje på hipp...så jeg tar vannmengden og deler på 33 for å finne antall skjeer...

Skrevet

TIPS: Har kjøpt avent kopp med dossering for tre måltider. Da måler jeg opp 19,5 gram pulver til 130 ml vann x3. Det funker supert på tur - søler mindre! Og jeg kom på at det var 33,3 pr skje til slutt:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...