Vivan Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Noen som har erfaring med baby som ikke liker den bismaken det blir av frossen pumpemelk? Det lukter tran på en måte. Har lest om at dette er vanlig men helt ufarlig for babyen. Har frysa full av melk jeg pumpet ut på sykehuset (var der 6 uker med 8 uker prematur baby) Har brukt bittelitt av den tidligere da hun var mindre og da gikk det ned, men nå (6 mnd gammel) nekter hun å både drikke den og heller ikke når jeg blander den i grøt. Noen tips om man kan gjøre noe med melka for å få bort smaken? Måte å tine den på? Har prøvd å tine både i kjøleskap og i romtemp. Er redd jeg må kaste alt sammen nå...
tvkrus Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 spørs om den er for gammel ja vis den er 5mnd gammel se her http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Hmmm mener å ha lest et sted at de ikke holde seg lenger enn 4 mnd? Noen som vet kanskje..
Gjest mphs Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Melken skal holde 3 til 6 mnd så det kan godt hende at den ikke er god.
blomstre Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Samme problem her. Men her har melka bare vært 2 mnd i frysen, så den bør ikke være for gammel (holdbarheten avhenger foresten av om det er en skikkelig dypfryser eller en kjøleskapfryser...). Nå driver jeg med pumping på fulltid, så løsningen har vært å blande frysemelken med fersk melk, maks 1/3 frysemelk. Da har den sklidd ned. Tulla liker absolutt ikke transmaken på frysemelka, så den vil hun ikke ha som den er, blir kjempesint!
Gjest Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Samme skjedde her. Hadde fryseren full, lillegutt ville plutselig ikke ha og jeg måtte helle ut mange liter:( Min melk lukter ikke før den blir sur...
Vivan Skrevet 20. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2008 Jeg får bare kaste den. Synes det lukter helt grusomt selv, så jeg skjønner ho i grunn godt. Bare litt surt.. (i overført betydning Fikk beskjed om at jeg kunne spare den og bruke den i grøten Godt at pumpinga hjalp for å holde melkeproduksjonen godt i gang mens ho streva med amminga i tillegg til at det faktisk ble melk av det. Så var det ikke helt forgjeves i hvertfall. Hver 2-3 time i 2 mnd... jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå