Gå til innhold

skal flytte til brasil, men fant nettopp ut at jeg er gravid

sportymum

Anbefalte innlegg

er det noen som har litt informasjon hvorda det er å bo i brasil og være gravid.

jeg tenker på hvordan vil det bli med oppfølging ang ultralyd osv der nede, og hvordan blir det med fødselen og oppfølging etter det...

Er det noen som har noe erfaring fra dette eller vet litt??

planen var å flytte i november med min mann, men så fant vi nettopp ut at jeg var gravid og da ble han litt skeptisk til å bo der nede.

Fortsetter under...

Uffameg, nei, der nede ville jeg ikke bodd i det hele tatt, ihvertfall ikke gravid!! Skittent, ekkelt og utrygt, ikke minst!! Lykke til med valget ditt, husk å ha en veldig god forsikring om du velger å flytte dit, du får heller ingen fødselspenger etc. fra Norge når du flytter ut....... så med andre ord, ikke rette planleggingen, lykke til!

Det er nok litt av et sjokk å oppdage og omveltningen om å skulle flytte så langt er jo stor i seg selv. Og du er gravid på toppen av det hele... Upz! Men kvinner føder barn i brasil hele tiden og skifter land i siste trimester og holder på, så det kan nok gå rimelig smertefritt. Ta kontakt med den norske ambassaden i brasil og hør med dem. Kanskje finnes det en norsk organisasjon der du kan finne kvinner som har gjort det før deg? Sjekk muligheten for tolk til undersøkelser hvis du ikke snakker portogisisk og sånne ting.

Men mest av alt, følg magefølelsen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...