mamma'n til tigergutt Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Gutten min er 5.5 mnd gammel og har faatt 2 tenner. Han kloedde veldig i munnen ca 1 mnd foer tennene kom, og bet paa alle mulige ting. Av og til bet han i puppen paa slutten av ammingen, men da fulgte jeg raadene fra ammenhjelpen, og tok han umiddelbart fra brystet, mens jeg sa et bestemt "Nei". Men det har ikke virket saa godt som jeg haapet, av og til glefser han til under natteammingen, og naa gjoer det jo vondt! I tillegg har det som tidligere var soete klemmer fra tigergutt naa blitt omgjort til lugging og klyping, gjerne kombinert med forsoek paa nesebiting og kinngnafsing (hehe). Han har god kontroll paa hendene sine og har blitt saa sterk, saa disse tingene er faktisk ganske vonde. Er det noen som har noen gode raad til meg om hva jeg kan gjoere? Proever aa si "Nei" og ta hender og tenner bort, men kan jo ikke si det hele tiden heller, hen er jo ikke store pjokken. Samtidig vil jeg jo ikke at dette skal utvikle seg til aa bli ennaa verre.
Gjest Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Hadde samme problemet med lillegutt når han fikk sine første tenner. Fikk råd om å trykke han inntil brystet når han bet. Gjorde det og han slapp taket. En periode syntes han at dette var en lek, men det tok ikke lang tid før han ga seg helt.
anne* Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Uff - kjenner igjen dette! Jenta mi har blitt skikkelig brutal! Lurer på om jeg kommer til å ha mye hår igjen på hodet etterhvert. Hun MÅ oppider og slite og dra... Hun begynte også å bite på puppen, og jeg måtte gi meg med amminga dessverre (var for vondt med de sinnsykt skarpe tewnnene..). Var hos ammehjelp på helsestasjonen, og hun sa at mini virka som hun hadde fått nok pupp. Håper det ikke er det samme hos deg, det kan jo fort gå seg til! Når de er så små så skjønner de ikke sammenhengen mellom ting. "Cause and effect" som det heter, og da vil han jo ikke forstå at du sier "nei" og at det betyr at han ikke skal bite. Tror ikke de skjønner det før de er 8-9mnd.
Zikosu og William Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 william har akkurat fått sin første tann...ammer fortsatt siden puppen er omtrent det eneste han ikke har prøvd å bite enda,men vi får se hvordan det blir fremover...han er jo 5mnd og har fått mme lenge og nå har vi begynt med både grøt og litt smaking på middag...så han trenger ikke puppen til så mye mer enn kosing lenger...
FrøkenSnellen Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Jeg blir også terrorisert av snuppa her. Klorer, lugger, klyper og biter!! Hun er 7 mnd og har to tenner nede. Hun biter bare i puppen når hun blir tilbydt den og ikke er sulten, ellers går det bra. Når hun biter sier jeg strengt nei og tar henne vekk fra der hun biter (pupp, armer, bein, kinn, nese, hånd osv....) Tror ikke hun mener noe vondt med det, men det gjør så fryktelig vondt!!! Er jo litt søt også da. Ser nesten helt desperat ut når hun angriper meg Men det verste er jo at hun er sånn mot andre unger, så må passe veldig på.
mamma'n til tigergutt Skrevet 19. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2008 Saa bra at det ikke bare er min baby. Merker at han er inne i en periode hvor mye skjer fort utviklingsmessig, og tror nesten han er mye sterkere enn det han er klar over. Han er jo en liten going som elsker aa kose og klemme, men saa er det klyping og biting som kommer ut av det, hehe. Maatte redde en liten jente paa babyyogaen i dag, storsjarmoeren ville kose med den nye vennen sin, og proevde aa bite henne i nesa...
¤ LilleMi ¤ Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Jenta mi fikk sine første tenner da hun var ca 6 mnd...hun bet et par ganger i puppen. Helt SYKT VONDT!!!! jeg skrek AUUUU av smerte så stakkars jenta kvakk til. Etter det har hun ikke bitt meg heldigvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå