Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig med STERKT navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvorfor det er så viktig. Er ikke det for meg. Uansett tror jeg at folks oppfattelse av hva som er et sterkt navn er veldig subjektivt og vil påvirkes mye av assosiasjoner også, ikke bare hva slags bokstaver navnet er bygget opp av ol.

Jeg er enig med sonne. Oppfattelse om at et navn er sterkt eller ikke er veldig subjektivt. Jeg oppfatter ikke Leander eller Iselin som svake navn, kommer faktisk ikke på noen navn som jeg syns er svake. Jeg liker navn som er lette og klinger fint, ofte uten harde konsonanter som f.eks Milla, Isabel, Liam, Noah osv. Mange sier dette er svake navn, men det syns jeg absolutt ikke. Personen som bærer navnet gjør navnet svakt eller sterkt.

Annonse

Jeg liker navn av den typen.. trenger ikke nødvendigvis være STERKT, men i allefall stødig, men det er jo for så vidt nesten det samme da.

Får jeg barn, så vil jeg at han/hun skal ha et stødig navn med litt tradisjon over, eller noe den duren. Vanskelig og forklare HVORFOR. Men jeg er ikke fan av "nye" moderne navn som Felix, Fillip eller Linus. Jeg synes mange av dem er puslete. Men selvfølgelig, til syvende og sist så er det personen som bærer navn gjør navnet svakt eller sterkt. Navnet skjemmer ingen har jeg hørt. Jeg finner ingen god forklaring på hvorfor jeg liker såkalte sterke, stødige navn. Kansje tradisjonelle navn er et bedre navn på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...