Gå til innhold

City Cross.. Meninger!!

Førstegangsmamma!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet denne tråden har vært her mange ggr tidligere...men tenkte kanskje folk nå har flere ting å tilføye? Eller? Har fått inntrykk av at denne vognen er veldig bra! Har bestemt oss for den, men ønsker å høre litt mere skryt først;) .... gjerne også negative ting. Kom igjen!!

:)

Noen som har kjøpt den i svart skinn også????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Glemte å spørre Hvilken pose bruker dere i citybagen?? Ser i det nye Gravid bladet at Voksi har kommet med en ny , litt mindre dunpose til de minste. Den så veldig god og fin ut!! Noen som har prøvd denne??

Skrevet

Jeg har bestilt city-baggen i svart skinn, men tenkte at det kansje ble litt klamt for baby å sitte på svart skinn om sommeren, så da bestilte vi sitte delen i platina. Den har sånne små søte figurer i stoffet i kallesja :)

Jeg har ei venninne som bruker den vanlige voksiposen oppi baggen og det går så bra atte. Selv har vi valgt dunpose. Tror derfor den lille posen du snakker om vil passe fint i vogna.

Det eneste negative jeg har hørt om vogna er at hjulene ser litt "plastikk ut" og at selene i sittedelen sitter litt høyt.

Skrevet

jeg skal ha den vogna å jeg har vært å kjent på hjulene :P de virker kjempegode faktisk :)

veldig lett å manøvrere.. å lett å finne ut på egenhånd hvordan den funker :):)

Skrevet

Jeg har også kjøpt den vogna -2009 modell- og så langt er jeg kjempefornøyd! Må jo føye til at babyen ikke er født enda - har ca 2 uker igjen.. men vogna virker helt super!!

Jeg skal ha voksipose i citybagen, og av og til skinn og dundyne.

Til de eldste barna mine har jeg brukt simo og brio, og har aldri vært noe særlig happy med dem.. derfor var jeg bestemt på å prøve emmaljunga denne gangen :)

Synes vogna er kuul jeg! Lykke til, tror du blir fornøyd, jeg!!

Skrevet

Greit nok at d går bra me voksipose i bagen (brukte d noen få ganger mens d var kaldt til snuppa som er født i midten av mars),men d blir ganske trangt.. D er så mange fine og gode dunposer at jeg ville heller valgt d. Har solgt min voksipose nå og kjøpt en Ticket2Heaven dunpose, den passet perfekt i bagen:o) Hadde jeg måttet bruke voksipose nå måtte jeg nok ha byttet til sportsdelen, men kan bruke den lenger me dunposen;o)

Skrevet

Jeg har hatt vogna i snart 2 år, og er fortsatt kjempefornøyd:) Fikk den da min var 6mnd, og la han i lammeskinnspose rett i sittedelen. Brukte isoporunderlag under, og fotpose over lammeskinnsposen hvis det var veldig kaldt. Vogna triller godt på all slags underlag, har trillet mye tur. Den er lett og god å trille og lun og god for barnet. Hjulene er ikke plastic, men gir fin trillekomfort. Veldig greit med integrert myggnetting på sommeren:)

Høsten 2006 var jeg på jakt etter ny vogn og skrev et innlegg her om noen hadde erfaring med city crossen. Fikk ikke et eneste svar;) Vognen har siden fått et godt rykte som en lett og god 4-hjuling som de aller aller fleste er fornøyd med. Den kan anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

Jeg har også kjøpt City Cross, men skal ha den med hardbag i begynnelsen. Jeg fant en 2007-modell på salg. Er det noen som vet forskjellen på denne og den nye 2009-modellen, annet enn fargene?

Skrevet

Hva mener dere med at "selene i sittedelen sitter litt høyt"??

Betyr det at barnet sitter høyere i den vogna enn i andre sportsvogner??

Skrevet

Nei men hvis du har et lite barn i full sittestilling, starter selene over skuldrene og trekkes da nedover over kroppen hvis du skjønner;) Barnet når liksom ikke opp til selefestet. Min er lang i ryggen, men har aldri vært så veldig stort problem hos oss.

Skrevet

Jeg har hatt denne vogna i ca. ett år nå og brukt den masse! Brukte city bagen første 6 mnd med en god gammel lammeskinnspose fra 80-tallet i, den passet perfekt. Jeg er kjempefornøyd. Bagen er vid og god så nurket slipper å ligge med armene klemt langs sidene og kalesjene beskytter godt mot vær og vind. Kjempegreit med den integrerte myggnettingen i sportsvogndelen og alle oppbevaringslommene med glidelås. Trenger ikke drasse med håndveske når man skal til byen. :-)

Hjulene triller lett i både søle, slaps og dyp snø og på grus og asfalt bråker de lite. Men siden de er litt myke blir de litt slitte ser jeg.

Greit også at trekket på fotstøtten kan snus når barnet begynner med sko (altså søle og skitt), det er vannavvisende stoff på baksiden. Håndtaket kan vippes helt opp i heiser og andre trange steder og den er lett å få plass til i bilen. Det aller beste med den (synes jeg) er at med citybagen på er den kjempelett å løfte! Det er bra for man er jo litt fri for magemuskler de første par månedene etter fødselen og man skal jo ha den ut og inn av bilen, opp trapper etc.

Alt i alt en super vogn som jeg er veldig glad jeg kjøpte! Det eneste negative jeg kan komme på er at stelleveska som fulgte med er litt slaskete, men hallo, det kan jeg leve med! :-)

Tips! Kjøp en lang refleks-strikk, sånn man setter rundt barnevogna hvis du skal bruke den til vinteren. Regntrekket som følger med er tilpasset sportsvogndelen så det er litt stort til City-bagen og kan "blåse seg opp" i vinden, men tar du strikken utenpå ordner det seg. Så er det jo trygt med refleks og... :-)

Skrevet

Hei!

VI har kjøpt city cross med citybag. Kjøpte 08-farger,så fikk det får 5500,-. Også kjøpte jeg den nye stellevesken, exclusive.

Har ikke begynt å bruke den da, men veldig fornøyd med den der den står i gangen :) Veldig lett å løfte med city bag'en på ja!

Oppi har vi kjøpt den nye voksiposen, voksi urban. underdelen som ungen ligger på er ull, og overdelen er i dun. Synes den virker veldig praktisk jeg, og den er ikke stor i det hele tatt. Den er som en vanlig pose, med glidlåser på begge sider. I tillegg får du to deler, en kort og en lang, slik at den korte benyttes i bagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...