*surrehue* Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Har leid svær elektrisk "sykehuspumpe" for å få orden på brystbetennelse. Har fått beskjed om å pumpe/amme hver annen time for å få bort klumpene. Men pumpa får ikke ut alt, og jeg kan håndmelke mye etter at pumpa har gitt opp.. Hvorfor er det sånn. Gjør jeg noe galt tro? Går på sterk antibitika-kur, og legen sa det var mulig babyen ikke likte smaken på melka. Til nå drikker han som vanlig. Håper det fortsetter. Noen med erfaring her?? Er det gode sjanser for at han vil fortsette å godta morsmelka. Medisinen min heter Diclocil.
AmExx Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Du klarer ikke pumpe ut all melka med ei pumpe. Så det er ikke du som gjør feil. Babyen klarer å suge ut mere, og håndmelker du så får du også ut "siste rest". Anbefaler deg å legge deg i badekaret eller stå i dusjen, evt legge noe varmt på puppen. Da får du ut enda mere! Masser mens melka strømmer/babyen suger. Da løsner tettemelkeganger. Og om du sliter med utdrivingen kan du høre med legen om du får den nesesprayen. Da jeg gikk på antibiotika ble babyen min sår i rumpa, og hadde nok litt vondt i magen. Var utilpass, men hun klagde ikke på melka. Det var ikke samme som du går på, så vet ikke om din vil reagere på samme måte. Men her kom reaksjonen etter tredje dagen! Lykke til og god bedring!
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Hei, dette minner mye om slik jeg også hadde det! Bare jeg fikk ikke leid ordentlig sykehuspumpe -måtte nøye meg med avent sin elektriske. Jeg slet med brystbetennelse og sopp og stor åpne sår i seks uker. Gikk på Diclocil i seks uker og fikk også beskjed om at hun kanskje ikke ville like melken jeg pumpet - men hun regagerte ikke på den. Hunspiste min melk i 6 uker mens jeg gikk på diclocil - og dt gikk fint. Vær bare obs på magen hennes. mange små får mageproblemer, noe som kan gi mye skrik osv..... min lille fikk litt, og da ga vi henne mme i to dager, men hun ble så hard i magen av den, så da gikk vi tilbake til brystmelk. Stå på, og ikke gi opp! Nå er jeg endelig ammer, og trives veldig godt med det- kjempe kjekt, maten er jo alltid med ;-) he he! Lykke lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå