Gå til innhold

Spørsmål om ull... jada jada!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på ull-klær på cubus... Der var det bomull inni å ull utenpå klærne... Leste den vg-linken igår her inne om at man IKKE skulle bruke ull og bomull sammen...

Ja vel?? Da er vel de klærne uaktuell da eller??

Noe annet jeg så er at det er bomull i Voksi-posene også... Det kan vel heller ikke være så heldig da eller?

Er det jeg som har missa hele poenget eller er jeg bare teit??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste ikke den linken så veldig nøye jeg, men regner med at du tenker på Joha-klærne fra Cubus?? Vi er kjempefan av dem, synes de er veldig gode- og er garantert å ikke klø! Tror vi skal ta alt det der med en klype salt jeg, ungene blir jo ikke "dårligere" unger om dem har på noe bomull?? Å du skal jo uansett ikke bruke ull hver dag heller, da er Joha et kjempefint alternativ- da de varmer godt!

Når det gjelder voksiposer, så liker jeg dem ikke, hører fra mange at ungene blir skikkelig klamme oppi dem (i alle fall i den gamle typen). Nå er det jo kommet flere ulike typer der også da.. Vi har lammeskinnspose til vinteren, god som gull!!

Skrevet

Rein ull holder barnet varmt selv om det blir vaatt, men om du har ull med bomull saa forsvinner denne funksjonen, fordi bomullen blir kald naar den blir vaat.

Men ullen er jo varm likevel da og fungerer som rein ull bare den holder seg torr:)

Skrevet

våt ull blir ikke kald - det er det som er cluet.

Skrevet

Men for de barn som har atopisk eksem og ikke tåler ull direkte på kroppen, er dette undertøy helt supert!

Skrevet

Det er vel også noe med at bodyer i bomull helst skal vaskes på 60 grader for å bli rent, mens det ikke er all ull som tåler det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...