danny Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Har kjøpt en pakke Holle hirsegrøt for å begynne å introdusere grøt for vår lille snuppe på 4,5 mnd. Tenkte å lage den av mme (hun får allikevel en flaske mme etter hver amming så det er jo en kjent smak), men er litt usikker på hvordan. Synes det står litt rart på pakken, og den foreslår kumelk og vann i en halvblanding. Har ikke lyst å begynne med kumelk ennå, og da er det vel samme blandingsforholdet her? Dvs at jeg kan lage mme med dobbelt mengde vann, kjøle ned litt og blande med grøtpulver? Noen som har prøvd dette, eller hvordan gjør dere det?? Bruker Collett, ikke Holle mme som er beskrevet i oppskriften.
magedans Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Hei! Vi brukte Holle risgrøt som intro til grøt. Er enig i at det står rart på pakken! Jeg brukte bare morsmelk til å blande de første porsjonene, la deretter til lit vann, så mer og mer til det var 50/50. Det funka fin-fint. Brukte ikke mme i blandingen, men det er jo ett fett om det er pumpa melk eller erstatning det viktigste er som du sier at hun kjenner smaken. Lykke til! Morro med de første måltidene - mye søl Hvis du syns dette ikke funker bruker ei venninne av meg småfolks (tror jeg det er) fra 4 mnd, den blandes bare med vann, superenkelt.
danny Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Hvordan gjør du med morsmelken da, varmer du den opp? Er redd den blir dårlig om man varmer den over 37 grader.. Kunne evt brukt det jeg også da jeg pumper meg hver kveld og fryser det, kan holde igjen litt til neste dag.
2hærligegutter Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 har aldri brydd meg om hva som står bakpå. Blander litt av det merket med mme som jeg bruker og har oppi pulver til den blir passe tykk, og så bruker jeg litt fruktpure oppå for å få litt bedre smak
magedans Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Hm,det husker jeg knapt. Jeg pumpet vel og blanda rett i grøten, var ikke så mange ml som trengtes til de første porsjonene. Men jeg ville heller ikke være så redd for å ødelegge melken ved å varme den opp, det er jo bare snakk om en liten mengde for å blande ut grøt, ungen din tar ikke skade av at den melka evt har mistet noen antistoffer eller hva det er som er så farlig ved å varme melka...jepp. Håper du ble litt klokere. Støtter ellers hun over her, bland til grøten er passe tykk
Isabella12 Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Ikke følg pakningen, du kan f eks blande mm med litt kokt vann de første gangene og evnt bare vann etterhvert. Holle skryter av mye jern, men det er nettopp kumelk som ødelegger for jernopptaket, Jeg begynte med nestlé risgrøt og det gikk kjempefint i 2 uker. Byttet til Holle for to dager siden og han har hatt mageknip og forstoppelse siden det, så jeg må nok gå tilbake til den politisk ukorrekte risgrøten.
aya75 Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Ja vi lagde m mme. Gjorde som du sa. Dobbel mengde vann blandet med mme som blandes med grøtpulveret. Jeg brukte HIpp sin mme, og det går helt fint. Synes man skal være litt nøye på pulvermengden i forhold til væske når d er så små. Etterhvert blander du på øyemål og slik du vil ha den...eller det gjorde jeg;)
aya75 Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Du kan forresten også sløyfe mme og bare bruke vann som det står på pakken;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå