Gå til innhold

Kynnere og ctg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir kynnere utslag på ctg eller er det bare rier som gjør det ? Var på ctg og det var en liten topp på det som registrerer rier, men glemte å spørre mer om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnere gir også utslag på ctg'n..

Skrevet

Jeg fikk ctg for et par uker siden, pga. kynnere som kom regelmessig, enkelte var ogsà veldig sterke, men uten smerter. I lòpet av den timen jeg satt der, fikk jeg én sterk kynner som gav utslag pà ctg. Legen min mente at en vanlig kynner IKKE skal slàs ut pà ctg.

Jeg er litt usikker, men samtidig vet jeg at rier er smertefulle( om ikke direkte smertefullt, sà skal du kjenne en svaaaaak smerte), og det var ikke den kynneren jeg hadde. Den var bare ubehagelig og jeg fikk veldig tungt for à puste. Tror det stod 36 pà skjermen nàr jeg fikk den....

Konklusjonen min er, slik jeg har forstàtt det : Kynnere vises ikke pà ctg, men man kan kanskje ha veeeeldig sterke kynnere, spesielt pà slutten, men at det kan vaere begynnende svake rier ogsà. Da vises det pà ctg. Jeg var foròvrig bare 31 uker pà vei da den ble màlt, og skal fà ny ctg om fà uker, da det kanskje ikke er "normale" kynnere jeg har.

Skrevet

Jeg var også inne til ctg og fikk beskjed om at kynnere gjorde utslag og kunne måles opp til 50 på den ctg maskinen. Rier går til 100. Jeg hadde bare svake kynnere under ctg målingen og det viste bare et sted på 30 tallet. Disse kynnerene syntes ikke jeg var ubehagelige. Merkelig at de sier og gjør så forskjellig. Jeg har vært sykmeldt siden uke 18 pga mye hardere kynnere enn dette, men ingen har hatt meg inne til flere undersøkelser.

Skrevet

Jeg husker å ha sett på ctg at riene mine gikk opp til 127..

Skrevet

Jeg ble sykemeldt tidlig pga mange vonde kynnere.. og i følge hun som tok ctg'n på meg, så sa hun at hun såg at jeg hadde maange kynnere på testen.. Når jeg såg på skjermen så varierte de fra 30- 50.. men jeg såg da på papiret selv også at kurvene gikk opp og ned i takt med kynnerene mine.. så det vises nok kynnere også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...