Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er bynnt på pergotime nå,har gått på det en gang før og fikk eggløsning(testet det med strips)

Men nå lurer jeg på om jeg trenger å teste den for å vite om jeg har eggløsning,altså om man har eggløsning får man jo menstruasjon om man ikke blir gravid. men med pergotime får man menstruasjon om ikke tabelettene har virket og man ikke har hatt eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får også mensen uten å ha hatt eggløsning

derfor må du teste

Skrevet

trodde man måtte ha eggløsning for å få menstuasjon??

jeg har uregelmessig menstuasjon(1 til 2 ganger i året) så må spise provera for å få den igang før jeg bynner med pergotime

Skrevet

Nei mensen har ikke noe sikkert tegn på El, man kan tom ha regelmessig mens uten EL.

Det er andre hormoner som styrer mensen...

• 2 uker senere...
Skrevet

Mensen kan man få uansett om man ikke har El.

Jeg har hatt regelmessige menstruasjoner, men ikke klart å bli gravid. Prøver viste at jeg har PCO, og at jeg har hatt EL, men pga PCO så har ikke eggene blitt helt modne og derfor ikke forplantningsdyktige. Og hvis de hadde blitt befruktet av sædcellene, så var det ikke mulig for det å feste seg i livmor.

Hvis du går på Pergotime, så vil du få en vanlig mensen hvis du ikke blir gravid.

Pergotime er uansett ingen garanti for graviditet.

Men hvis du har fått Pergo, da har du vel også oppfølgingstime i form av blodprøver eller innvendig UL for å se om du har reagert på kuren?

Liten vits å få Pergo etter Pergo hvis det ikke gir ønsket effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...