Gå til innhold

Er en smule engstelig nå ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært å satt inn to egg i dag, å det er forsåvidt veldig bra..

Men her er et men.....

I mårrest måtte jeg å ta en blodprøve, har vært litt oppblåst på slutten av hormonbehandlingen så de ville se en blodprøve før de bestemte seg for tilbakeføring.

Tilbakeføring ble det, men med en eske med 10 sprøyter fragmin (blodfortynnende). Prøvde å spørre hvorfor, men fikk bare unnvikende svar om at blodprøven ikke var som den skulle, og at jeg måtte ta sprøyter i 10 dager og blodprøver regelmessig.

Er det noen av dere som har erfaring/opplevd det samme...????????

Klarer ikke la være å tenke at det kanskje ikke er heldig for mine to gull å gå på disse sprøytene i rugeperioden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare gratulere deg som ruger :)

Men det er jo noen som går på blodfortynnende for å øke blodgjennomstrømningen til livmoren mener jeg

Skrevet

Gratulerer som ruger

Fragmin er blodfortynnende og endel får dette for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren.

Noen som blir overstimulert (kanskje du har et snev at det siden du er så oppblåst og stinn) får lav hb=blodprosent=tykt blod, og må derfor ta blodfortynnende.

Ring klinikken igjen og spør hva som var galt med blodprøven og grunnen til du må bruke blodfortynnende. Synes du har rett til å få vite slikt, skulle bare mangle...det er jo din kropp!!

Skrevet

Grattis som ruger:))

Og gå på disse sprøytene i rugeperioden kan være positivt for dine gullegg, det:) Er flere som bruker slike blodfortynnende sprøyter for og øke blodgjennomstrømningen i livmoren.

Det jeg reagerer VELDIG på er at du ikke har fått noen god forklaring. Du har KRAV på informasjon om hvorfor.

Ønsker deg lykke til med rugingen:) Dette blir noen spennende dager:)

Skrevet

jeg var overstimulert forrgige forsøk og fikk blodfortynnende hver dag i 4 dager, og gikk med støttestrømper i 2 mnd, så du var nok på grenseland til å bli litt overstimulert. De sa dette ikke skulle ha noe betydning for egga :-)

Skrevet

Tusen takk for svar, blir litt roligere nå!

Ja nå er jeg endelig ruger jeg å, på to icsi-egg!

Får vite på mandag om de resterende 5 kan fryses!

Ha en fin fredagskveld!

Klem.

Skrevet

Hei Irbeka!

Ikke artig å høre at du er engstelig, men ser ut fra de andre svarene her at du har fått oppmuntrende tilbakemeldinger. Det er bra!

Så artig at du nå har fått satt inn to egg:) Håper alt går bra og ønsker deg masse lykke til!!!

Var forresten og tok blodprøve jeg også i dag tidlig, kanskje vi var der samtidig uten å vite om hverandre? :)

Skrevet

Hei Solbe!

Åh??????

Jeg satt der i fra kl. 8-9.... Det hva jo en hælvettes kø! :-)

Men etter 7 daga kun æ endelig reis heim! Å det hva himmelsk..

SÅ nu e det å prøv å leve så normalt som mulig, men det e ikkje lett...

E du kommet i gang???

Skrevet

Va også der i den tida!! Fikk tatt prøven litt før halv ni trur æ. Da måtte vi ha vært der samtidig! Ka slags hotell bodde du på? Æ va på Amalie hotell.

Hadde ul også i går og ska tilbake på mandag. De så ca 11 eggposa, men det trengs meir modning. De regna med uttak onsdag eller torsdag, så det e bare å smør sæ med tålmodighet:) E spent på kor lenge det bli fra uttak til innsetting!

Regna med det va godt å kom heim ja:) Æ har reist hjem for helga, orka ikke tanken på å vær der to helger. Og sia æ ikke ska møt før 12.15 på mandag kan æ reis opp samme dag:) E veldig fornøyd med det!

Skrevet

Åh kor nyskjærrig æ blei.. hehe:)

Æ satt heilt på enden i en brun jakke og leste VG :)

Å så bodde æ på Amalie hotell!!

E dettan din første gang???

Kjenner igjen det regime ditt fra mitt første opphold der oppe. Da gikk det 10 daga fra æ kom til æ fikk tatt ut egg og 5 daga heime før æ dro opp å fikk satt inn... Måtte reguleres på medisiner over en lang periode. Denne gangen viste de litt bedre hvordan kroppen min reagerte og fikk et kortere regime...

Så nå er det bare å vente... Huff!

11 eggposer er jo kjempebra, det hadde jeg å første gang. Denne gangen var det 14. Men var nok på nippen til å være overstimulert..

Syns du det går greit på med hormonene??? Bivirkninger??

Skrevet

Nu blei æ også veldig nysgjerrig!! Klar ikke å husk noen med brun jakke... Hadde du håret i strikk/klipe? Æ hadde på mæ en svart softshelljakke og har lyst hår, hadde strikk i det. Satt og venta rett overfor luka der man meld sæ.

Æ va i matsalen når æ kom tilbake til hotellet etter blodprøven.

Dette e min første gang ja, så alt e veldig nytt og spennanes! Har hatt få bivirkninga av hormonan. E glad førr det, hadde det ikke særlig greit da æ brukte pergotime så va veldig spent denne gangen. Enn du??

Syns det verste e all ventinga... Det kjenn vel du veldig på nu!?

Kor artig at du fikk satt inn to da:)

Bor du langt unna Tromsø? Æ bor i Bodø.

Skrevet

Åh!!! Da satt jo æ rett atme dæ! Æ satt på en av de to stolan som sto ut mot resepsjon.. Æ trur æ klar å se dæ før meg...

Æ gikk å rett i matsalen når æ kom tilbake til hotellet.. Satt meg med et vindusbord. Å Ja æ hadde klipe i håret :)

Æ hadde før det meste ingen symtoma første gang. Da gikk æ på Syranela x3 og Puregon 125 IE. Denna gangen har æ gått på samme nesespray men fått Gonal F Sprøyte 150 IE og det passa meg mykje bedre i forhold til tid og resultat, men æ har hatt alle bivirkninge.. Sur, trøtt, deprimert, glømsk, HETETOKTER m.m

Men det e glømt nu.. Hehe!

Æ holdt å på å bli gal av all den ventinga. Æ har ei jenta fra før, ho e 11 år nu, så det e ikkje så lett å vær så lenge borte. Æ fikk satt inn to første gang pga at jeg har et normalt svangerskap fra før og at det var de to eggene som hadde overlevd etter 5 dager og at ingen av de var no særlig egnet til å fryses.

Denne gangen ønsket jeg å to, og fikk det! Så de lytter nok til hva du ønsker, men jeg tror ikke jeg har fått to første gang har det ikke vært for at de ikke kun fryses..

Æ bor i Vesterålen- Sortland

Føresten.. Kati reiste du heim på freddag????

Skrevet

Ja, da e du nok den æ trudde:) Kor snodig!! Hvis du e den æ trur kom du inn i matsalen mens æ va der, æ satt også ved vinduet, nærmest maten!

Æ reiste heim med halv åtte flyet i går kveld. Enn du?

Vi har samme dose medisin denne gang. Har også ei jente, ho e seks år. Å vær borte så lenge og all ventinga e heilt pyton. Særlig når æ ikke kan si ka det e æ ska, syns ho e førr lita til det. Vanskelig å forstå. Ka du si til jenta di??

Førresten e æ titt og ofte på Sortland:) Samboeren e fra Vesterålen!!

Skrevet

Ha, då huska æ dæ å!

Åh har du funne dæ væsteråling???? :)

Hum... De e ikkje så værst de :)

Skrevet

Ja, e veldig fornøyd med min vesteråling;)

Har nu begynt så smått å pakk førr ei uke i Tromsø...

Grua mæ litt til å fær, men greit å få det gjort. Har gått og tenkt så lenge på alt det her i lang tid nu, så kjenn man bli litt på tuppa. Ska ikke mye til før klumpen i halsen e der...

Korsn e formen din etter innsetting? Håpa du føl dæ i bra form:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...