Gå til innhold

taco, fajita, burritos o.l... hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ulike smaker etter forskjellig krydder?!

lære meg dette?? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Finnes vel forskjellig krydder også ja..

taco -tacoskjell

Fajitas - lefser

Burrito - lefser som gratineres

(tror jeg)

Skrevet

Taco - harde chipskjell som skal varmes før de spises.

Fajita/tortilla - du tar valgfritt innhold inni lefsen og varmer dem i ovn. Osten vil da smelte og rømme vil bli tykkere.

Burritos: - du varmer i ovn og tar så valgfritt innhold i etterpå.

Hmmm...håper jeg svarte rett nå...ble litt usikker selv.

Skrevet

ok :)

så det er egentlig ganske likt alt sammen litt avhengig av måten man lager det på? smaker de ulike krydderne forskjellig da?

Gjest Trollbundet
Skrevet

Taco kan man også bruke lefser på vel? Bestemme selv om man vil ha skjell eller lefser.

Skrevet

Taco/soft taco (små tortilla lefser): Kjøtt, oftest kjøttdeig, sammen med tacosaus, ost og rå grønnsaker; salat, agurk ,løk osv

Fajita: Kjøtt, f.eks biffstrimler eller kyllingstrimler, stekt og krydret, serveres varmet på en tallerken, med stekt og varmt paprika, jalapenos, løk, chili. Varme lefser. Ofte også ost. Så har du det i lefsene selv. Serveres med salsasaus, guacamole og rømme ved siden av.

Burritos: Krydret kjøttblanding, oftest kjøttdeig og bønner, husker ikke hvilken type i farten,. Ha dette inni en stor tortillalefse og brettes til en pølse. LØegges ved siden av hverandre på et ildfast fat. Noen har en grop midt i kjøttog bønneblandingen, som man kakker et rått egg oppi før en bretter lefsen over. Gratineres i ovnen med ost over. Serveres med ønskede sauser ved siden av og salat.

Annonse

Skrevet

ja :) flott!!

tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...