Gå til innhold

Er det bare en fase, eller?? 5mnd+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt her er 5 mnd. og den siste uka har han funnet ut at pupp på dagtid ikke alltid er like kult. Ligger bare å tuller, vrenger seg bakover å vræler hvis det ikke er den puppen han ville ha (litt mindre i den ene, går tregere før det kommer). På natta spiser han som en gud. Får grøt til lunsj samt litt fruktmos, middag og grøt til kveld. MM før alle faste måltider.

Er det slik at de ikke trenger så mye melk når de får fast føde?? Eller er det bare sånn "fjåsete" i en periode??

På natta har han plutselig blitt "så våken" når han spiser i 23-24tida, før har han alltid sovna på flekken, nå ligger han og tuller en god stund før han sovner.. Så våkner han midt på natta, snur seg opp/ned i senga, prater med kosedyret, og bare fjåser da også.. Er dette også vanlig??

Kjenner jeg blir litt frustrert over min lille sjarmør for tida..

Flere som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkuret slik har hun her vært også. Spist veldig lite av meg på dag tid, spurte de andre i barselgruppa mi i går ,og dem sa at det var helt vanlig. ( det var dem med barn fra før av som svarte) Har begynt å gi vesla litt vann bare fra glass etter maten nå og det ser det ut som hun synes er veldig greit. Hun har liksom heller ikke tid til å ligge stille og puppe, skal se på alt mulig, virker også som jeg har veldig lite melk nå på dagen også ,etter som hun ikke er så intrisert.

Når det gjelder det på natta vet jeg ikke,men vi har også hatt noen kvelder/netter for en stund siden.som det virket som om hun hadde fått for seg at det var dagen. Bare lå og skravler og var helt lys våken.

Så er nok en periode dem har for seg.

Skrevet

Hørte akk det samma fra andre i barselgruppa her også- ei måtte til og med gi opp dagamminga, for det ble bare "krangel" med jentungen. Så hun får flaske på dagen, og pupp på natta.. Måtte jo ringe mormora og sjekke, og det er visst helt vanlig dette, når de får fast føde, trenger de ikke like mye melk- er mer som "tørstedrikk" da.. Så jeg har funnet ut at han tar puppen når han vil ha den, og vil han ikke, håndmelker jeg bare ut litt, så den ikke skal forsvinne helt.. han får også vann om dagen, kan drikke opp til 120ml i løpet av en dag når han er skikkelig tørst!

Skrevet

Dette er nok en fase, ja. Min snuppe hadde et par dager med nekt, men jeg ble tipset om at man ikke burde gi annen mat før hun tok puppen. På det lengste gikk det 5 timer mellom måltidene, men hun tok den til sllutt, og etter at jeg hadde holdt på sånn i 2-3 dager var alt tilbake til normalt. Vi hadde litt problemer med nettene på den måten du snakker om, men jeg husker faktisk ikke om det sammenfalt med puppenekten - godt mulig. Men når hun ikke fikk mat før hun tok puppen medførte jo det at hun også ble tøyd på tiden mellom måltidene og dermed spiste mer hver gang, og jeg synes hun sover mye bedre på natten etter at det ble lengre tid mellom måltidene på dagen.

Nå får hun mm og grøt før hun legger seg, og så får hun påfyll av mm når jeg legger meg, og etter det holder hun faktisk til kl 07 om morgenen. Hun kan våkne en gang eller tre, men sovner greit igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...