Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Bare lurer på om hun er i rute: sier mamma, pappa, mjau, nei, oi, bø, hei, tittei + at hun hermer mye etter oss for tiden når vi sier enkle ord (lys, navnet sitt etc). Forstår endel, kan hente diverse leker, sko og ser bort på stolen sin når vi spør "vil du ha mat", rister på hodet når vi sier nei etc. Peker mye for tiden når det er noe hun vil ha. Bygger mye med duplo, og blar i bøker. Hvordan er deres søte 15 mnd?
kulemagen Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Helt likt her! tror han forstår mange ord, prøver å herme etter oss men virker som han ike vil se dem før han føler han får det ordentlig til liksom...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Akkurat samme som her , bortsett fra at hun ikke kan navnet sitt da, og hun "hermer ikkepå kommando" hehe
ifie Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Gutten vår forstår ALT han! Jeg er skikkelig imponert! (Ikke absolutt alt, så klart, men veldig mye! ) Han sier ikke så veldig mange ord, men hermer veldig mye! -Mamma, pappa, bø, tiss (eller lyden "tsss" - usikker), hei, nei, se, der, også sier han "bædædæ", som jeg tror betyr barnehagen Er nok på lik linje med jenta di
TeBax Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Snuppa mi er 17 mnd og hun seier mamma, pappa, hei, nei, gi gass, æsj, kopp...hun prøver og herme etter ord vi sier, men det er ikke alltid like lett. hun hermer ikke på kommando. men jeg har merket at hun lærer disse ordene i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 For å senke nivået litt: hun sier mamma og baba - og det er det. Men hun forstår stadig mer og jeg er faktisk IKKE bekymret for henne i det hele tatt (man ser tydelig på henne at hun er "i rute", det sier alle). Hun er litt over 14 mnd.
fox`y Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 min gutt sluttet å si en del ord når han startet i barnehagen. nå sier han bare "der,jaja,nei,mamma,heia,brum". Men d kommer når d kommer. Han forstår d jeg sier til han, henter ting jeg sier, kryper til bade når han skal bade, kjøkkenet når d er mat,kjøleskapet vist han er sulten osv. så syns han er flink jeg. Men merker vist jeg ikke forstår han så blir han KJEMPE sint,hyler,slår seg,lugger og biter.. han er snart 14.5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 gutten min på 13 1/2 mnd sier bare mamma, har sakt ord som pss (pus) vooovv(voff) se, bø, men vet ikkje om han vet hva han sier, men han forstår mer og mer hehe. virker som om han er litt treg. Noen tips til å få det til å gå fortere?
ifie Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Føler jeg må komme med en liten kommentar her... Gutten min er snart 16 mnd, og kan alt det jeg skrev lenger oppe her. Da han var 13-14 mnd - som noen av de andre er her - kunne han ikke på langt nær alt han kan nå! Anonym 21:34: Gutten din er absolutt ikke treg! Og det går fort nok, bare vent å se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå