Vesla78 Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Vår eldstemann 2,5 år er så pappadalt! Det er så ille noen ganger at mamma nesten ikke er god nok når han slår seg en gang! det går greit når ikke pappa er tilstede, men når han er i huset er jeg som luft! Vi fikk nr. 2 20 mnd etter førstemann, men jeg har vært særdeles bevisst på at størstemann fortsatt skal få ha en mamma som er mye ute å leker med han og prøver og snakke mye med han om dette. KAn det være en form for sjalusi? Straff? Det er jo naturlig nok mamman som må ta det meste ansvaret med lillemann første året... Han var nok litt pappadalt før og, men har bare blitt mer og mer. Er det en guttegreie? ( Far/sønn) Litt frustrerende... Noen med liknende erfaringer..tips?
Gjest Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Har hatt det på akkurat samme måte. Kjempeflott at gutten min hadde et flott forhold til pappa, men jeg ble litt den triste usynlige. Det ble ikke så mye bedre når vi fikk ny baby og jeg var mer opptatt på den fronten. I begynnelsen trodde jeg det gikk på at min mann lettere vet hva gutter liker. Han lekte også røffere med gutten enn hva jeg gjør - noe gutten vår elsker. Men samtidig kunne jo jeg også ta frem fotballen og sette i gang en lek. Nå er gutten vår 3,5år - og jeg ser nå at dette bare var en periode han gikk gjennom. Han er fortsatt veldig glad i pappaen sin, men jeg får nå være der på lik linje. Noe også resten av familien vår ser. Det er like gøy med mamma som med pappa. Kanskje det hele bunnet seg ut i at pappa var mer spennende fordi han var mye borte på jobb, mens jeg gikk hjemme. Og når pappa først var hjemme da måtte han bare lekes med. Det viktige oppi det hele er jo at du ikke blir den som oppdrar, mens din mann blir lekekameraten. Selv om jeg og min mann leker likt sammen med barna våre har min sønn nå funnet ut at det er mamma som han lager boller sammen med, mens pappa kan han vaske bilen sammen med. Det er godt for gutten vår å være litt forskjellig med sine foreldre. Så selv om du føler det litt utenfor nå så går det seg til. Dette er helt typisk for 2-åringer.
Vesla78 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Tusen takk for oppmuntrende og godt svar:-) Lykke til videre!
dodi sin Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg har også 20mnd mellom mine gutter. Syns dette var litt sårt i begynnelsen men det har gått seg til etterhvert som minsten er blitt større. Han er 8mnd. nå. Nå er jeg bare glad for at han har så pass godt forhold til sin far.
Fuglehjertet Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Søsteren min hevder at dette er et "urinstinkt", at nr 1 naturlig søker til pappa når nr. 2 er på vei/ er kommet fordi vi mødre nå skal forberede oss på en ny. Her er junior 29 mnd, og vi har ikke sett noe til "pappadalten" enda, og vi venter nr. 2 i november.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå