Gå til innhold

gravid rett etter mens...

fluna81

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet at jeg blir gravid noen dager etter menstrasjon, ble det denne gangen og forige gang. vi hadde ikke sex når eggløsningen visstes på eggløsningstestene. noen andre som har erfart det samme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke opplevd dette selv, men det er mulig for en kvinne å ha mer enn en eggløsning per syklus. Det er ikke noe vanlig fenomen, men det kan jo være slik med deg.

På en annen side, så kan sædceller leve i inntil 5 døgn. Så da kan jo tidspunkt for samleie være en stund før eggløsning.

Skrevet

man må jo ha eggløsning for å bli befruktet!

Hvis det ikke er noe egg det blir det heller ikke noe barn, så da er det vel heller at du har veldig korte sykluser....... sæden kan jo overleve opptil 6 dager inni i kvinnen.

Men sæden klarer ikke å formere seg selv uten at egget har blitt sluppet ut i egglederen..

Håper dette var oppklarende..

Ikke meningen å virke krass (lese gjennom innlegget mitt og tenkte....hmm, nå er du veldig streng)

he, he, he, var ikke sånn ment :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Ville bare si at jeg denne gangen ble gravid på dagen etter at blødningene sluttet(dag 8 i syklusen). Har normal 28 dagers syklus. Var helt sikker på at dette var en sikker periode, men naturen ville det annerledes. Men er veldig,veldig glad for det. Forrige svangerskap gikk jeg på p-piller. he he...barna har sin egen agenda, men jeg er litt forvirret, for som du sier, skal det jo egentlig ikke gå ann.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har samme erfaring. Trodde jeg var i en noenlunde sikker periode, rett etter menstruasjon. En viss oversikt over syklusen har faktisk alltid vært min eneste prevensjon frem til jeg fikk mitt første barn etter 7 mnd prøving i en alder av 33. En venninne, som strevde mye med å bli gravid, fortalte at jo eldre man er jo tidligere i syklusen skjer ofte eggløsningen. Dette var nytt for meg, men stemmer nok. Venter nå 3. på tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...