Gå til innhold

Greit å amme etter ett glass vin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange som sier det her inne på diverse forum, men jeg trodde man måtte vente 3 timer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er ikke garantert at alkoholen er ute av blodet før etter tre timer, nei... "Kan man kjøre, kan man amme"...

Skrevet

jeg ammer etter et glass vin. har snakket med lege om dette og fått beskjed om at dette ikke er noe problem. melka får samme promille som meg (hvor mye promille har man etter et glass vin?? ikke mye vil jeg tro), kanskje også mindre. og så skal babyen drikke melka og få promille av den igjen, så jeg har ikke dårlig samvittighet når jg ammer en time etter at jeg tok et glass vin.

Skrevet

Ikke alle babyer har like godt utvikla nyrer, det er de som skal bryte ned giftstoffene.

Skrevet

Ja, dette regnestykket har jeg stussa på også. Hvis setter fram et glass med melk med en promille med alkohol i (altså ikke en prosent en gang, som ville vært latterlig lite i seg selv), så vil jo babyen få 0,001 i promille eller noe sånt. Det er jo ikke mer enn i et glass biola eller liknende. Det kan jo umulig være farlig???

En helt annen ting er at du som mor og far har svekket dømmekraft når du er alkoholpåvirket, og for meg er det en god grunn til å begrense alkoholinntaket så lenge jeg har ansvar for så små barn (og også større).

Men promillen, den kan umulig være skadelig....annet enn for helt nyfødte og barn som er syke i utgangspunktet???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...