Suretær Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Er det lov i rugetida og når man er gravid? Har hørt så ulike meninger om dette, hva tror dere?
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg har hørt at det er lov. En venninne av meg som er gravid sjekket dette grundig opp.
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Hvorfor skulle en ikke kunne farge håret selv om man ruger?!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Bea; Det er vel sånn at mange av rugerene lever som om de skulle være gravide. Det er blant annet noe min kjære "forlanger"av meg, og som han passer på at jeg gjør:)
*-* Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror man ikke skal farge håret hvis man vil være helt på den sikre siden. Jeg fikk først beskjed om å ikke farge på klinikken innsetting, og så sa jeg det litt sånn beskjemmet til frisøren da jeg klipte meg noen dager etterpå. Var sikker på at han kom til å syns jeg var teit og at det bare var tull. Men han var veldig engasjert og sa at det var veldig viktig å ikke farge håret, det er fortsatt sterke stoffer i hårfarge som fosteret ikke har godt av. Det man evt kan gjøre er å stripe håret med hette, slik at fargen ikke kommer i nærheten av hodebunnen. Frisøren var pappa selv og også tydeligvis veldig opptatt av dette med graviditet - han ga meg et langt foredrag om omega 3 blant annet, hehe. Men altså, jeg trodde at dette med hårfarge bare var overdrevent og hang i gjen fra tidligere da fargene var mer skadelige, men det gjelder visst fortsatt!
nina er gravid;) Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 jeg må bare svare her..frisør nemlig..og vi får barn vi og ..selv om det neppe er sundt å stå i en salong der det er gasser av alle slag fra div styling produkter,perm.farging for ikke å snakke om alle de rare hodebunnene med sår og eksem vi må ta i ..uten hansker..det skjer ting på denne fronten og ..for det er mange ulovlige stoffer i de produktene vi jobber med ..og flere og flere som ikke vil sette i og skylle perm og farge under graviditet..men det er i jøssenamm ikke falig å farge håret kansje 3 til 4 ganger under en graviditet..de skadene håret evt får kommer som en årsak av at i det en graviditet er et faktum ,tar barnet så mye næring og vit fra oss at håret kan bli svekket og da lettere kan knekke el få andre skader under en behandling ..akkorat derfor noen blir plaget med håravfall..så kos dere og pynt dere med god samvittighet..jeg velger 50 prosent stilling og hjelp fra ryddepiker hvis det blir min tur til å gå gravid..da stakate og lite varierte arbeids stillinger ikke er bra..men sundt å jobbe som frisør under graviditet er det ikke...håper dette hjalp lykke til med rugingen..
nina er gravid;) Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 betyr jo at jeg ikke burde gå tilbake til jobb etter insett..stemmer ikke det...men en kan jo være forsiktig ..det verste med yrke mitt er hodebunner løsemidler i luften og hansker som ikke holder mål ..det øyeblikke fargen er mest giftig er etter skylling og før det blir tørket ..og da står jo vi og klipper uten hansker ..det går jo rett i blodbanene våre ..så her blir det klipp først så hjelp til skylling og farge..slik som jeg skriver under..klem fra meg
nina er gravid;) Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 He He glemte og si at jeg har vært på kurs med fagforeningen til frisørene om dette så kildene er ganske sikre og en prosess av at også mange nye aktører i yrket vil begynne med organiske og miljøvennlige produkter..der er blandt annet danmark langt fremme..
Suretær Skrevet 19. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2008 Takk for svar jenter. Dette er tydligvis et diskutert tema. Tror jeg får vise de ulike svar her til sambo så får vi ta en avgjørelse sammen. Det heller nok mot farging ja, hadde vært deilig å fått litt orden på garnet så man kan føle seg litt fin midt oppi alt : ) Klem
nina er gravid;) Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 He he..og hei på deg luna..ikke meningen og legge inn tre inlegg..men jeg er veldig optatt av dette spørsmåle ,det er noe vi går igjennom hver gang noen hos oss blir gravide..slik at den gravide skal være trygg på arbeidsplassen og best mulig tilrettelegging..farg håret med god samvittighet..bruk evt hett til både farge og strip hvis det får sambo til og føle seg tryggere,hvis det er stoffer vi ikke har kjenskap til som er grunnen til uro ,så er styling og shampo body lotion ,deo parfyme osv like ille ..men vi kan jo ikke slutte og vaske håret av den grunn..el lukte vond..men vi kan styre bruken av disse produktene.lykke til ..håper håret blir strålende vakkert..he he klem fra meg
Suretær Skrevet 19. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2008 Hei igjen, tusen takk fro informativt og betryggende svar, jeg ringer frisøren min nå : ) Ha en strålende dag! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå