Gå til innhold

Tale til mannen, noen som vil dele sin med oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og sliter, noen som kan være så snill å legge sin ut???? Trenger noen gode tips og råd:-o

Skrevet

Vil du bruke i talen til din ektemann noe som andre har skrevet til sin..?

Skrevet

Har ikke begynt på min og nå er det kun kort tid igjen.. oioi..

Enig med at jeg ikke vil bruke det andre har skrevet, men kanskje vi kan samle tips her om momenter som kan/bør være med?

F.eks. tenkte jeg å ha med noe om hvordan vi møttes, hvorfor jeg falt for ham, hva jeg setter pris på ved ham, hvordan han er som far, hvorfor jeg hadde lyst til å gifte meg med ham, hvordan jeg ser for meg at ekteskapet vårt blir. Ja dette var bare noen tanker som datt ned nå. Hva annet bør være med egentlig?? Må virkelig sette meg ned med dette i helgen, vil ikke ende opp med å skrive den siste kvelden!! :)

Skrevet

NEI, hadde da ikke tenkt å bruke hele talen!!!! Det var mer som Sivalur her over skriver, at en kan få noen stikkord og hint....;)

Har begynt, og problemet syns jeg er at den blir så lang.... Må jo takke foreldre, svigerforeldre, forlover... og SÅ begynner det om mannen min..

Blir deres også så lang, eller dropper dere alle andre??

Takk for flotte tips, Sivalur!

Skrevet

Bare hyggelig - og selv takk, hadde ikke tenkt på at jeg bør takke foreldrene!! Hehe.. Men, tror jeg skal holde velkomsttalen, og da kommer jeg til å takke foreldre, svigerforeldre og forlovere der, og så i talen til mannen vil jeg takke hans foreldre for at de har gjort han til den han er. Vi har fått vite fra hotellet hvor vi skal være, at talene bør ligge på max 5 minutter, men brudgommens tale kan strekkes litt lenger. Har ikke spurt om brudens tale men vil tro det samme. Men alt for langt bør det jo ikke bli - man skal jo klare å fremsi dette her også, jeg kommer sikkert til å hylgrine, hehe... må jo skrive noe emosjonelt men ikke for mye heller, da blir det bare grining! Kjenner meg selv ja... må sette meg ned og se ordentlig på dette nå, kanskje jeg skal begynne ikveld faktisk, da skal samboeren ut en tur. Fin anledning. :)

Skrevet

Høres ut som om du har akkurat de samme tankene som meg! For ikke snakke om det med hylgrininga...;) ...sukk....

Så lurt at du ønsker velkommen, da kan du jo takke foreldrene dine der som du skriver!

Lenge igjen til den store dagen deres? Vår tur neste lørdag, må nok også få skrevet litt mer i helga.... Ikke lett, det her!

Lykke til videre!

Skrevet

Nå er jeg nygift, og kan fortelle hvordan jeg gjorde det. :) Det var min mor som ønsket velkommen på vegne av oss. I brudgommens tale var det takk til begge foreldrepar etc, men i min tale (som jo egentlig ikke er forventet at bruden skal holde, iflg skikk og bruk...) konsentrerte jeg meg om mannen min og vårt liv. Jeg sa noe om hvordan det kommer til å bli å være gift ( i grunnen ikke særlig annerledes enn å være samboer), hva det er å elske, og at han er den rette for meg. Så leste jeg er dikt til slutt, som gikk akkurat på det emnet. Jeg gikk ikke inn på når vi møttes, hva som gjør at jeg elsker ham etc, talen var kort og konsis og hovedinnholdet var at vi hører sammen. Fikk mye skryt for den faktisk... :)

Skrevet

Dizzie: kort og konsis høres veldig bra ut igrunnen... :)

Jeg har altså enda ikke begynt engang, hjælp... men, det er jo fortsatt tid.

Skrevet

høres ut som vi alle sammen er i seneste laget med tale..Gifter meg om 14 dager og er ennå ikke begynt! Er litt skrekkslagen igrunn, men tror nok ikke jeg vil angre på å holde tale til mannen min..

Godt med litt tips og råd til utforming av min egen tale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...