Gå til innhold

Ulønnet permisjon, men liten bijobb, teller det med?

Anbefalte innlegg

Har søkt ulønnet permisjon som forlengelse av 10 mnd fødselspermisjon. Har nå blitt gravid igjen og kan da få problemer med kravet om inntekt i 6 av de 10 siste mnd. (kan holde knapt ved evt tidlig fødsel) Nå har jeg muligheten til å ta på meg en bijobb med noen tusenlapper i lønn i disse månedene jeg er uten lønn. Dette er i min manns firma. Vil dette telle med som inntekt selv om lønnen er minimal og kan de slå ned på det som "ulovlig tilpassning"?

Fortsetter under...

Siden du har ubetalt permisjon fra jobben din i tilknyttning med foreldrepermisjon må du nok fortelle jobben din at du tar annen jobb. Du har ikke søkt permisjon for å ta annen jobb.

Om det da er greit at du jobber en annen plass kan du selvfølgelig jobbe for mannen din så lenge det er en reell stilling og du får lønn og han betaler arbeidsgiveravgift for deg og du skatt.

Det vil da telle som opptjeningsgrunnlag, men du får selvfølgelig utbetalinger i neste permisjon på bakgrunn av hva du har tjent de siste 6 av 10 mnd.

Tusen takk for svar:)

Antar at det ikke er noe problem for arbeidsgiver at jeg tar på meg disse få timene for min manns firma, da de vet at jeg har gjort dette arbeidet tidligere også, men da gratis. (ført regnskapet)

Jeg trodde at foreldrepengene ble beregnet ut fra lønn ved starten av permisjonen, men det stemmer ikke da altså? Sånn som det er nå blir min inntekt de siste 10 mnd som følgende: 1,5 mnd med foreldrepenger, 3 mnd med minimal lønn fra minn manns firma og de 5 siste månedene lønn fra min ordinære jobb. Hvordan regnes utbetalingen ut da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...