Storkmor? Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Endelig, på dag 20, har jeg en follikel på 17 mm - og dermed ble beskjeden fra Nordica: du må sette eggløsningssprøyte og komme i morgen! De vil at jeg skal ha én inseminasjon i morgen og én på lørdag. Så nå har jeg bestilt fly og hotell og er klar! Litt stressa liksom fordi alt gikk så overraskende fort i dag, men nå gleder jeg meg Endelig er jeg i gang!
Storkfrøken69 Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Åj, så spennende ) Jeg krysser fingrene for at du klinker til på første forsøk!!!!
satser & vesla Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Hei. Kan jeg få spørre hvorfor de vil at du skal insemineres to ganger. Til meg sa de at det ikke var nødvendig så lenge man tar eggeløsningssprøyte. . . . Ellers så vil jeg ønske deg lykke til og håper du får en fiiiin tur :-)
Storkmor? Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Vet du, jeg vet jammen ikke helt hvorfor. Jeg ble så perpleks da de ringte i dag og ville ha meg dit allerede i morgen, så jeg spurte rett og slett ikke. Men jeg antar at det kan ha noe å gjøre med at jeg har PCO. Nå stikker det på venstresiden, der egget sitter. Jeg håper det betyr at ting skjer av eggløsningsspøryten Har du tatt det og kjent noe raskt? Og hvor lenge etter at du har satt den har du blitt inseminert?
Månestråle75 Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Hei Storkmor! Endelig er du i gang :-) Håper du er like heldig som meg, og at alt klaffer på første forsøk! Jeg satte Ovitrellen på onsdagkveld klokken 21, og kjente ingenting til den, før jeg satt på metroen på vei til Nordica to dager senere.. Da kjente jeg masse stikkinger i mageregionen. Ha en riktig god tur, og nyt dagene i København! Klem fra
Tjorven1 Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Å så spennende, lykke til! Hvorfor to ins. har nok noe med når man tar sprøyten på døgnet. Egget/forlikken er fruktbar i maks 24 timer - seden (her etter kalt soldatene ;-) har også bare en levetide på 24 timer, pga de har vært nedfryste. Jeg tok dob ins i desember i fjor etter nøye beregning. testen slo ut søndag morgen kl 7.00 dvs el 24-36 timer etter altså mellom 7.00 mandag morgen og 19 mandag kveld. Tar du ins. feks som jeg første gang kl 11 søndag - og egget ikke "klekkes" før etter kl. 11 mandag, er jo alle soldatene borte før egget kommer - derfor hadde jeg dob ins. den gangen testen slo ut på morningen. - og jeg ble gravid da (men mistet som dere vet) - andre gang jeg ble gravid, slo den ut på kvelden, og da trengte jeg kun en ins. Nå slo den også ut på kvelden og trengte også da kun en ins. rent mattematisk. håper også på alle ndre måter ;-) Ja, det var mattenerdens utregninger for i dag ;-) Lykke lykke til!
StorkeMammaen Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Lykke til!!! Det satt/sitter som klistret på meg etter dobbel inseminasjon i mai. Klemmer
Magstar Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Så gøy, endelig i gang : ) lykke til med dobbel dosen... Og god tur.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 20. september 2008 #10 Skrevet 20. september 2008 Fine utregninger tjorven :-) Men med EL-sprøyte vet en jo at el kommer nøyaktig 36-40 timer etter sprøyta er satt, da skjønner jeg ikke helt at dobbel dose er nødvendig. Og hvis EL-test slår ut kl 0700 og el kommer 24-36 timer etter, da må det jo holde at en insemineres tidlig dagen etter?? Men uansett, en dose soldater ekstra er jo bare av det gode :-) Og det er vel ikke alltid at naturen "oppfører seg som den skal" Lykke til til deg storkmor !!!
hegeno Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 Jeg spurte om dette med enkel eller dobbel inseminasjon da jeg hadde min samtale med nordica. Legen jeg snakket med sa at det kom an på størrelsen på eggposen. Dersom eggposene (ved scanning) ikke var store nok tok de også en inseminasjon dagen etter. Så vel, jeg vil tippe at når eggposene er under 18 foreslår de dobbel, men når de er 20 så holder det med enkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå