zombie2be Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 .. helsesøster ser like rart på meg ved hver kontroll, når jeg svarer: nei, han ruller ikke. derimot har han snudd seg fra mage til rygg og rygg til mage (ikke sammenhengende!), men det er ikke hver dag! i det hele tatt er han bare så fornøyd med å ligge der jeg legger han, kan godt ligge 15min på magen eller en halvtime på ryggen å leke for seg selv.. bare lurer altså, har ingen planer om å stresse lillegutt, tror det kommer når han er klar!
grolla Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hei! Min gutt på syv måneder er også lite interessert i å rulle seg rundt. Slumper her og der, men ligger han på ryggen, så ligger han på ryggen! Han åler seg rundt, og har såvidt begynt å prøve og reise seg, så jeg tror at disse små gjør tingene i sin egen rekkefølge! Eldstemann rullet tidlig, reiste seg tidlig, men krabbet etter at han gikk! Her på DiB får man jo følelsen av at mange barn er tidlig ute, men det kan vel heller forklares med at de som har "tidlige" barn er kjappe til å svare!
zombie2be Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 takk du:) nå føler jeg meg ikke helt aleine lenger!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Min på 6,5 mnd ruller heller ikke.. Han snur seg rett over på magen når han blir lagt på ryggen, og der blir han. Han snur seg veldig sjelden tilbake til ryggen igjen, vet han kan, men nå er det kun interessant å ligge på magen og prøve å komme seg fremover på ett vis... noen han ikke klarer ennå...:-) Men jeg stresser ikke, alle babyer er forskjellige, akkurat som vi voksne. Alt til sin tid!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 jenta mi er 7 mnd og ruller ikke nei. Tviler på at hun begynner å rulle, hun har lært seg å skubbe fra slik at hun forsvinner baklengs bortover gulvet når hun ligger på magen, og når hun er lei, snur hun seg over på magen, og ser etter noen som kan løfte henne Eldste rullet aldri, han. Snudde seg frem og tilbake, men rulle bortover gulvet gjorde han ikke.
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jenta mi snudde seg fra rygg til mage når hun var 6mnd. Har aldri rullet rundt. Begynte rett på å åle seg frem:)
barney Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Min eldste sønn snudde seg fra rygg til mage først når han var 7 mnd!!
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 10 mnd og ruller ikke. vel det hender, men det er ikke hver dag
Ildfluå Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Jeg trodde å rulle bare var å snu seg.....er det helt feil? Jeg kaller det å rulle når han går fra rygg til mage. Men hvis rulling er å fortsette , da ruller ikke min heller, han er 6.5. Han snur seg ikke fra mage til rygg
Anettemor82 Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Enig med Numfie. Jeg trodde også at å rulle var å snu seg. min ruller heller ikke da. han har nettopp lært å snu seg tilbake fra mage. snudde seg fra rygg til mage da han var fire måneder. 3,5 måneder etter fant han ut at han kunne snu seg tilbake også, og det er ikke hver dag han gjør.
Bunnies by night Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 HIhihi nei på ingen måte - junior er akkurat blitt seks måneder og denne gutten vet å ta det med ro gitt!! Her er det ikke snakk om noen rulling nei - han kan snu seg fra rygg til mage - men det skjer vel sånn ca hvert "jubelår". Han har det ikke så travelt han, og det virker som han er fryktelig fornøyd akkurat der han er, så han har ikke den helt store interessen av å flytte på seg. Han kan bevege seg i sirkler - så han er jo litt mobil. Men stort sett blir han liggende der han ligger:) Ja - er lett å få et inntrykk her på DIB at alle barna er mye raskere enn gjennomsnittet når det kommer til utvikling, men det gjelder i hvert fall ikke for min lille pjokk:) Som jeg sier - vi får nyte det nå mens vi kan, det blir raskt nok travelt når de fyker rundt:) Nå kan jeg sitte å lese og ta det med ro mens lillegutt koser seg på lekematta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå