Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Den lille her finner det ganske så uinteressant enda, liker heller å høre på musikk, lydbøker, lese i bok.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Ja, det skjedde plutselig når han var rundt 2 år. Utnyttet det litt når jeg gikk høygravid i sommer og han hadde ferie. Han får se litt barnetv på nrk3-super før han skal i bhg (mens jeg steller og mater snuppa). Også får han se på barnetv før han legger seg.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Elsker å sette på musikk for å danse også da. Men bøker har han mistet interessen for.
Smånetta 14.mai Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Han ser Postmann Pat, Sauen Shaun eller Thomas Toget på dvd før han legger seg et lite kvarter. Det er kjempspennende, men han vil gjerne også lese. Det skjedde veldig plutselig. Vi har hatt på tv i bakgrunnen før, men han har ikke sett noe, men en dag så han plutselig på den Dagbladet reklamen med de syngene musene. Fra den dagen har vi skrudd av tv til kl seks.
fjell og fjord Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Min datter liker å se på tv var hjemme til hun var 2... så hun liker Astrid Lindgren sine Emil og Pippi, og Maddiken Playhause Disney kanal - Mikki Mus men nå er hun i bhg så er det mye mindre tv denne uka var hun syk og heime så hadde vi Pippi på igjen ser på Youtoube tegnefilmer og musikk før hun legger seg - dette istedenfor bøker som var før
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 jepp pia mi på 2 år og 9 mnd hun elsker barnetv; heia heia kåre magnus og margrethe...hehe. -Små einsteins, charlie og Lola, og postmann pat er favoritten. Og nå har hun oppdaget nrk super kl halv 6..........med woppsi daysi, hinkel pinkel, konglene, makka pakka og hva de nå heter alle sammen... Her i huset er det tv i 1 time hver dag, fra 17.30 til 18.30, derretter er tv avslått frem til hun har lagt seg!!!!!!!! Som baby ELSKET hun Baby Einsteins filmene.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Vi drøyde TV- tittingen fram til hun var18 mnd. Da ble hun mer interessert i TVèn, og nå har hun fått Handy Manny som favoritt på Playhouse Disney kanalen. Jeg er ikke fan av at TVèn står på hele dagen. Vi setter på TVèn på morningen når vi kommer inn i stua, og litt utpå dagen, og til kvelden før hun legger seg. Disney kanalen har en godnatt sang som avslutning, og sier "hadet". Det må vi ha med oss før vi steller oss for kvelden og hun legger seg. =))
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Jepp... Han elsker Thomas Toget (har alle dvd`ene). Ellers liker han Drømmehagen, Postmann Pat, Byggmester Bob. Det tok helt overhånd med disse dvd`ene hans, så vi pakka bort alle sammen. Nå har han lagt sin elsk på kanalen Playhouse Disney. Fra kl. 17 er det Mikkes Klubbhus. Så er det noe annet fra kl. 17.30. Og kl. 18 er det Små Einsteins, som er SUPERPOPULÆRT!!! Og så noe annet igjen fra kl. 18.30, før det er sendestopp på kanalen kl. 19. Det er faktisk en fin måte å avslutte kvelden på.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Vi prøver å begrense TV-tittinga for vesla. Det blir mer enn nok TV og stillesitting tidsnok likevel. Men hun ser barne-tv en gang i blant og synes det er stas. Og av og til i helgene er det veldig deilig å ligge i sofaen og se barne-tv med henne tidlig om morgenen. Hun våkner nemlig veldig tidlig.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Jada Fant en film om "Noody" i lekeland, den er veldig populær og uskyldig Ellers har vi nettopp skaffet filmen "muldvarpen" den er også like koselig og nusselig, en russisk tegnefilm om en søt liten muldvarp.Lillegutt elsker disse filmene.Men "baby einstein" og playhouse disney er jo også populær her i huset.De filmene er geniale for sånne små
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Sønnen min på 2,5 er helt oppslukt i tv! Har kommet seg litt nå som han går i barnehage, men blir nok tvseing de dagene han er hjemme. Han tar lixom full kontroll over tven, blir hysterisk visst eg el sambo bytter kanal! Så har blitt skikkleig strenge. Vil jo heller at han skal leke på rommet el være ute! Men går det mest i playhouse disney, og makka-pakka på nrk super. Alle dvdene han hadde har han ødelagt, så det er jo egentlig bra da.
MathildeC Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Jenta vår er bare 14 mnd, men fra tidlig alder var hun superinteressert. Vi hadde, som en regel, tv'en avslått, men var den på ble hun helt stille og tittet på. Hun er også veldig glad i å lese bøker, og er i tillegg ganske rolig av seg, sitter og pusler med ting, stabler bokser etc. Vi synes hun er superskjønn men må jo le litt av hvor kort eplet faller fra stammen.. vi er bedagelige folk selv så må virkelig passe oss for at ikke hele familien blir tv-slaver og bokormer :-) !
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 her er drømmehagen fra nrk super kjempemoro! dem ser også litt på pippi filmene, ellers er det ikke så mye mer som dem synes er så veldig gøy enda
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #14 Skrevet 19. september 2008 Hvordan er det egentlig må de vennes til å se på tv? Her i huset er tv`n nesten alltid av. Og vi er ikke inne når barnetv begynner, alltid ute og leker til kl. 18.30 -19. Ser naboene ser litt rart på oss av og til, tenker sikkert vi er rare som er ute så sent, men er egentlig ingen forskjell om vi sitter inne å ser barnetv eller er ute og leker. Bare for å si det, så er dette ikke ment som noe kritikk for de som ser tv, synes det bare er litt rart det ikke er noen intersse for den her. HI
nickoline og supermann Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 her går det i telletubbies (bis) thomas toget (toget) rorri og byggmester Bob (bob) Sa til meg selv at tv skulle jeg ikke bruke som barnevakt, men nå som jeg har blitt alene så svelget jeg den kamelen. så her er det gjerne dvd mens mor lager middag. Men da ser han ofte ikke barne tv etterpå.... Ser også litt om morgenen når vi har fri.
nickoline og supermann Skrevet 20. september 2008 #16 Skrevet 20. september 2008 Glemte pat. Vi leser selvfølgelig masse. synger masse, tegner masse, leker med lego, går på lekeplassen, puzzler og hører musikk og danser!
Gjest Skrevet 20. september 2008 #17 Skrevet 20. september 2008 Har ikke blitt noen tilvenning av tv her...hehe Vi pleide ikke å ha tv på før, men hos mormor og morfar får han se på film (han har en fetter på 5 år). Vi fikk en del filmer etter fetteren hans (byggmester bob, ole brumm, postmann pat) så vi satte på en film en dag. Første gangen brydde han seg ikke, men plutselig begynte han å mase om å få se på Ole Brumm.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 20. september 2008 #18 Skrevet 20. september 2008 Mina på 2 er ikke interessert. Går i bøker og musikk her også
missy mamma til jonatan Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 har prøvd og se om han vil følge med på barnetv med det går ikke. han ser aldri på tv. men for noen dager siden gikk det sånn bil løp på tven. og da satt han dønn i ro med store øyner gjennom 57 runder. så da ble eg veldig overrasket for og si det mildt. så han her tror eg heller ser på motorsport enn barnetv gitt. helt bil, båt og motorsykkel frelst han gutten min. hehe
Gruffalo Skrevet 25. september 2008 #20 Skrevet 25. september 2008 Min på 2.5 synes det er kjempespennende. Oppdaget det rundt 2 år. Men han ser bare på DVD, barne TV blir litt for fjernt for han. Men han følger spent med på Mummutrollet, Thomas Toget og Postmann Pat. Vil ofte se, men jeg prøver å begrense litt. Pleier å sette på DVD når jeg er alene med barna og skal legge minsten, da vet jeg hvor jeg har han. Men han elsker å bli lest for, blar selv ofte i bøker, og hører også på Tassens lydbok.
Gruffalo Skrevet 25. september 2008 #21 Skrevet 25. september 2008 Forøvrig begynte det med at han storesøster på 11 så tegnefilmer på morgenen i helgene - slik "oppdaget" han det. Foretrekker at han har noen DVD'r, lettere å begrense og ha kontrol på, og så har vi bøkene om det samme som er på DVD (Mummi, Postmann Pat osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå