LilleLykkeMor Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Hei! Jeg er veldig innstilt på å bruke tøybleier på min lille baby som kommer snart. Har kjøpt noen av BG bleiene. Er de for store for nyfødt? Ser at de fleste bruker brettebleier på nyfødte, men det tror jeg ikke at jeg får pappaen med på, han er skeptisk :-) Noen som har noen erfaringer å dele?
anette&tutta mari :) Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Hei - jeg har brukt BG onesize men de har vært for store for snuppa frem til nå, og er vel egentlig fortsatt for store synes jeg. Hun er 8 uker nå. De har en tendens til å lekke rundt beina, spesielt når jeg ammer henne og hun ligger på siden. Da renner tisset rett igjennom. Det tyder jo på at den ikke er stram nok. Jeg har den på innerste hakket og drar borrelåsene helt over, men det hjelper ikke. De fungerer bedre om natta fordi da ligger hun jo rett på ryggen. På dagen bruker jeg brettebleier og prefolds med pul-trekk siden de ALDRI lekker:) Pappaen sa faktisk her om dagen at "dissa prefolds-greiene var jammen fine - trekker jo til seg all bæsjen". He he. Men jeg håper jeg snart kan bruke BG på dagen også for de er veldig enkle i bruk:D Har de ofte med på tur da, risikerer heller at de lekker:)
Duracella Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Ja BG onesize er for store til jenta her også, som er 9 uker gammel. Bruker brettebleier, de er like lette å skifte på som alle andre typer bleier. Og det er jeg som bretter de etter vask så gubben har ingen innsigelser her... Han bare finner en ferdigbrettet stabel med bleier på stellebordet. Mannen din kommer ikke til å merke noen forskjell på om han skifter en brettebleie eller papirbleie.
LilleLykkeMor Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 Takk for svar! Jeg kjøper inn et par pul-trekk til, og noen brettebleier, og lærer meg en bretting. Så får vi overbevise pappaen! Bebien min blir visst ikke så veldig stor, så BG-bleiene kan sikkert være litt store da :-)
Makko med to små gutter Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Jeg har brukt de noe til min gutt som nå er 5 uker (startet for ca 3 uker siden). De passer helt fint (nå er gutten over 5.5kg også!), men de lekker av en eller annen grunn. Vi har vært bortreist og har ikke prøvd noe mer. Må jo finne ut hvorfor de fine bleiene lekker. -Det må sies at vi også har hatt endel lekasjer med vanlig bleier også, så vi har nok en "stortisser"... Prefold og pul holder tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå