Elise_80 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg fikk faktura på alle forsikringene våre idag, og det var ikke akkurat en liten sum penger som skal ut. Jeg lurer på om vi har for mange forsikringer, og hva vi EGENTLIG trenger. Vi har forsikring på hus og bil, og det må vi jo nesten ha. I tillegg så har jeg uføreforsikring, ulykkesforsikring, gjeldsforsikring ved samboers død, forsikring på lillegutt og reiseforsikring. Hva har dere?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 innbo, reise og bil... Bor i borettslag, så trenger ikke forsikre huset....
Gjest Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Bolig ganger to siden vi eier to hus, En fullkasko på en bil, ansvar på bil 2, innbo, ufør, ulykke, reise som gjelder fra man trår utenfor døra si, kreftforsikring,livsforsikring, barneforsikringer på hele hurven...ja..og sikkert flere. Synes alle er nødvendige og vi betaler hver mnd for å slippe store regninger, betaler vel et par tusen alt i alt hver mnd tror jeg.
Fullrulle86 Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 sjekk med andre forsikringsselskaper, det kan være mye å spare:o) vi har forsikring for død, ulykke på oss begge og ungen, hus, bil, reise:o) gjeldsforsikring trenger vi ikke siden vi begge er forsikret mot død. da bruker en jo det en får, til å betale deler av lånet slik at den andre klarer seg.
Elise_80 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2008 Det er nok lurt å gå en runde, ja. Spørsmålet er jo om man trenger så mange forsikringer. De vil jo overlappe hverandre på en måte. Reiseforsikringa dekker jo alle ulykker jeg har utenfor hjemmet, bilforsikringa dekker skader i bilulykker osv. Jeg tror kanskje forsikringsselskapet har gitt oss flere behov enn vi egentlig har!!!
hamsterpia Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Hus, innbo, 5 biler, barneforsikring. Vi tok en ringerunde til andre selskap fopr et års tid siden, og sparte MYE. Bare på den ene bilen (veteran) sparte vi over 2000 kroner i året. Vi fant ut at vi kom billigest ut av det med hus/innbo i gjensidige og resten i TryggVesta.
Elise_80 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2008 Hva med uføre/ulykke osv? Jeg treor jeg har forsikret meg selv altfor godt, men hvis jeg sier opp de forsikringene så får jeg sikkert kreft eller blir påkjørt eller noe...
hamsterpia Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Vi har prata på det lenge, at vi skal ordne med forsikring på oss selv og gjeldsforsikring på oss begge. Men ting tar litt tid her i heimen!
Gjest mphs Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Dødsforsikring på begge med dobbel utbetaling(gjennlevende får 1,6 mill om den andre dør) Uføreforsikring på mannen(jeg får ikke på grunn av kronisk sykdomm) Barneforsikringer Reiseforsikring Bilforsikring med kasko Innboforsikring Husforsikring gjennom boretslaget Betaler ca. 1300 kr i mnd hos Gjensidige(men får rabatt gjennom fagforbundet mitt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå