Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med tran nå siden gutten er 5 uker snart. Gleder meg ikke, siden jeg hører mange spyr og i det hele tatt misliker tranen. Noen med gode erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, ikke vi i alle fall. Selv om tran er best for barnet, har vi gitt opp. Vi gir d-vitamindråper i stedet. Det er utrolig greit!

Skrevet

Så lenge det går greit gir vi tran. Han har ikke gulpet opp det enda, men har bare holdt på i et par uker da. Storesøster på 3 år får sanasol og barnetranpiller. Husker ikke når vi ga opp tranen med henne...

Skrevet

Nei! Absolutt ikke.. Prøvde en gang, men hun kastet det opp. Og så blei det som slim så hun satte i halsen og fikk ikke puste. Blei helt blå. Uff.. Så etter det turte jeg ikke gi mer tran. Men jeg gir i stede D-dråper

Skrevet

I såfall 'alle' unntatt oss:)

Skrevet

Her går det fint å gi tran, kommer et par grimaser, så svelger hun det og smiler igjen :)

Skrevet

Først fra hun var 7 måneder. Frem til da gylpet hun for mye etter måltidene - da kom også maten opp og det synes jeg i grunnen var ille; da fikk hun jo ikke glede av hverken tran eller maten. Nå som hun spiser grøt, sniker jeg meg til å ta i en skje med trann i de siste munnfullene. Går stort sett greit. Må innrømme at jeg heller ikke ga henne d-vitamindråper i stedet.

Skrevet

Nei, det ble bare gris og ødelagte klær (og humør). Vi ga d-vitamindråper til han var ca 9 mnd og da begynte vi med Sabeltann-tran. Den går ned på høykant.

Skrevet

Her har vi gitt tran ved kveldsstellet fra snuppa var seks uker. Nå gleder hun seg tydelig over at tranflaska blir åpnet, og hun gaper stort og svelger alt:)

Skrevet

Lillegutt får noe som heter Eskimo som vi kjøpte på helsekostbutikken. Den smaker tuttifrutti og han synes det er kjempe godt, gaper og smiler.

Skrevet

Jenta vår fikk D-vitamin-dråper i starten. Gulpet en del og orket ikke å få tranlukt og flekker på klærne. Fra 5 1/2 mnd har tran gått ned på høykant. Smatter den i seg og vil helst ha mer... Faller bedre i smak enn både banan, sviske og pære:-)

Skrevet

Vi begynte med tran da gytten var en 5-6 uker. Begynte med bare litt på en oppvarmet t-skje. Nå er han straks 8mnd og er fortsatt ingen broblem å få i han tranen. Har prøvd å lære han at tran er godt vi da, sier "namm namm nå ska du få tran" og smiler til han som om han er kjempe heldig som får tran. Hehe, funker som bare det. Er mye rart folk kan lære seg å drikke. Feks. er det jo de ferreste som liker kaffe eller øl første gangen. Så tror det er fullt mulig å lære de små å like tran

Skrevet

Lettest å ha sånne dråper å druppe i munnen... Så vi gjør det,ingenting søl å funker bra..

Skrevet

Jenta vår fikk D-vitaminer de første 6 mnd, da hun var en gulper av dimensjoner. Etter det så har vi prøvd med tran innimellom, men etter å ha ødelagt 4-5 pysjer pga gulping så har vi ikke gitt henne noe. Hun har sluttet med gulping generelt, gulper bare når hun blir tilbudt tran. Vi har prøvd å gi henne tran til frokost (gulp), i badekaret (gulp) og til kveldsmaten (gulp).

Får vente litt til.

Skrevet

Her gir vi d-drpåer, gjorde det med førstemann også:)

Orker ikke den fæle lukta når de gulper og det setter flekker på klærne!!

Skrevet

Prøvde i 2 uker men ga opp da det meste rant ut i munnviken. Og ALT luktet jo fisk.... Satte seg på håndkler og klær. Så begynte med d-vitamin dråper som en bare kan dryppe rett i munnen på barnet. Nå tar jeg 5 dråper om dagen i grøten om morningen.

Skrevet

Her har det gått uten problemer. Tar bare noen dråper på en teskje av gangen, og gir flere små teskjeer til han har fått ca 2,5 ml. Han griner ikke engang på nesa :-) Men har fått tips om at det kan være greit å kjøpe små sprøyter på apoteket og trekke opp litt tran i en slik. Da er det lettere å se at de får riktig mengde, og man får det lenger bak i munnen slik at det ikke blir så mye søl!

Skrevet

på nyfødten (har prematur) fikk vi multivit for å gi babyen - vi har fortsatt med det vi! Ergo ingen tran

Ellers så er det med sprøyte en fin måte å få inn jern osv.

Skrevet

vi gir ikke...har ei som gulper heeeele tiden så det er utelukket..

storebror har vi forsøkt å gi det til,men han vil ikke...

men stoler på at de begge får det de trenger uansett :)

Skrevet

Vi prøvde tran i en ukes tid, men det ble bare gris og flekker overalt! Nå gir vi d-dråper i stedet.

Skrevet

Vi har god erfaring med tran:) Vi startet med d-vitamindråper da vi også var redd junior ikke kom til å like tran, men så bestemte vi oss for å prøve med tran da han var 3måneder - han ELSKER det - gaper høyt når vi kommer med flasken nå som han er 6mnd:) Så prøv med tran, og hvis han ikke liker det så bruk d-vitamindråper:)

Skrevet

Gulp her og... hvor får man kjøpt d vit.dråper?

Hvilket merke?

Skrevet

Jeg kjøpte mine på apoteket - nycoplus:)

Skrevet

Ga tran en stund, men han var ikke noe begeistret for det....og en dag kom nesten all maten opp igjen fordi jeg ga han tran.Satt lenge å svelgte og svelgte, og klidde slik av hele greia...så da synes jeg så synd i han at begynte med d-vitamindråper istedet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...