Gå til innhold

Middag med sei, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg har 320 gram seifilet igjen etter seibiffen i går, som jeg må bruke i dag. Vi er to store og en småspist liten som har lyst på god middag.

Tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Dere kan lage en god ovnsrett av den. Med skiva tomater, løk, tynne potetskiver og et par bokser hakkatomater, litt olje, salt og pepper. Legg fisk og poteter lagvis med litt olje i bunn, druss på litt salt og pepper direkte på fisken og bland også gjerne litt i de hakka tomatene før du heller de over fisken og potetene. legg så på løken i et lag og skiva tomater over den, gjerne litt blanda.Grovkverna salt og pepper på topp... Stek i ovnen på 225grader i ca45 min, følg med og skru eventuelt litt ned hvis det viser seg at tomatene og løken skulle være i fare for å bli svidd. Viktig at potetskivene er tynne, hvis ikke risikerer man at de blir rå.

Skrevet

steke seien og så helle på fløte - gir god saus:)

Og poteter og revet gulrot

Skrevet

Jeg elsker plukkfisk jeg da, men alle liker jo ikke det selvsagt. Likevel kan du jo forsøke min bestemors oppskrift?

Vi hadde alltid plukk fisk som restemiddag etter kokt fisk( da gjerne salt fisk, men det spiller ingen rolle. )

Poenget er at dette er i utgangspunktet en restemiddag, så fisken må være kokt i godt salt vann. Koktepoteter deles i terninger og haes i en passe stor gryte sammen med fisken som også deles opp. Tillsett stekt løk og stekt bakon i små terninger og smak til med salt og pepper. Man trenger smør i bunne så det ikke brenner seg og så skal det godgjøre seg på lunkenvarme i 15-20 min under omrøring til alt er gjennomvarm. Kokt kålrot smaker godt til og smeltet smør. Evt ekstra stekt bacon eller sideflesk. ;-) Ikke akkurat helse-kost :-D

Altenativt kan du jo lage fiskegrateng som barna også liker ganske bra!!

God middag!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Takker for supre forslag, må nok ha plukkfisk snart, elsket det som barn selv, men i dag går jeg for Ugl@ sitt forslag, hørtes knall ut!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Og Ugl@, tror jammen jeg må ha i en neve sorte oliven også, Hva tror du om det? (om du liker oliven, da?)

Annonse

Skrevet

Det passer godt i :-) Og husk god olivenolje på bunn :-) Og godt brød til :-)

Skrevet

Rull baconskiver rundt fisken og noen kvister frisk timian, steik i ovn, server m ertepuré og ris.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nam! I dag kommer kjæresten min til å elske meg enda høyere :-D

Skrevet

Du kan også ta en hel spanskpepper eller litt frisk chili i :-) Men lurt å være litt forsiktig hvis småbarn skal spise ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...