Gå til innhold

13 var visst ikke lykketall...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En stund siden jeg har skrevet her inne, har prøvd å ha litt fokus på andre ting, men det kunne jeg visst bare ha latt være?

Fikk ut 13 egg på tirsdag, kjempestolt! (første forsøk)

Ringte onsdag, 9 var befruktet. Veldig glad!

Rett før jeg skulle reise hjemmefra til HUS, ringte de fra laben og sa at ingen av eggene hadde klart seg... Stor nedtur....

For tenkte liksom av så mange egg, ville hvertfall 1 klare seg?

Skal få starte nytt forsøk enten før eller etter jul, det skulle legen bestemme. Så venter på tilbakemelding, skal få om et par dager..

Da skal jeg bruke Menopur (?) istedenfor Gonal-F som jeg brukte nå.

Nå gjelder det vel bare å komme seg ovenpå igjen, og gjøre seg klar for et nytt forsøk!

Bare mistet litt motet, var sikker på at det endelig skulle være vår tur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var leit Troika,

og jeg vet av erfaring at det er vondt å være deg nå.

Likevel må du prøve å se det positive i det,

siden det ikke ble innsetting blir ikke forsøket telt med heller.

Legene er en erfaring rikere,når det gjelder å behandle akkurat dere.

Ta vare på deg selv,og prøv å fokusere på noe hyggelig fremover.

Klem fra

Skrevet

Takk for gode ord Vilsågjerne

Du har så rett, men akkurat nå klarer jeg ikke helt se det.. men vet innerst inne at det blir bedre snart :o)

Er det sant at forsøket ikke blir telt? Det var iallefall en stor trøst :o) da har vi liksom ike brukt opp et forsøk da! Takk :o) det hjalp

klem

Skrevet

Så trist å høre! Man skulle jo tro at siden du fikk ut så mange egg, at i alle fall noen ville overleve. Men NESTE gang skal du se :)

Det stemmer vel at dette ikke blir regnet som forsøk siden du ikke fikk satt tilbake noen, så da har du i alle fall ikke mistet et forsøk!

Skrevet

Hei Troika77:-)))

Forsøkene teller ikke hvis ikke du får satt tilbake egg så du har enda 3 igjen. Prøv og se på denne runden som en prøverunde. Nå vet både du og legen mer om kroppen og hvordan du reagerer på medisiner. Du skal se det går bra neste gang:-)))

Men vet hvordan du har det. Hadde selv uttak i juni, men fikk ikke ut egg. Endret på et par ting i behandlingen og testet positivt for en uke siden. Men lang vei igjen enda tenker jeg.

Håper du kommer fort over denne runden og snart klar for å planlegge neste. Det hjelper å planlegge neste og ha noe å se fram til.

Lykke til videre:-)))

Skrevet

Vil bare sende deg en stoooor klem. Skjønner at det ikke er helt lett og være deg og mannen din nå.

Med tid og stunder kravler du deg opp igjen, og på neste forsøk håper jeg du lykkes.

Enig i det som Pysekatten sier; det hjelper og planlegge og se frem til neste forsøk. For meg er plan B et must for og overleve dette gamet.

Lykke til videre:))

Skrevet

Heisann!

Føler med deg altså! Den følelsen av å gå igjennom dette medisinstyret uten resultat er ubeskrivelig tøft, man får jo sjokk!

Det samme skjedde meg første forsøk. 8 egg ut, 2 befruktet, ingen overlevde, hadde da langt regime på gonal. Jeg hadde ikke tenkt tanken på at ingen egg skulle overleve! Nå hadde jeg kort regime på gonal. 10 egg ut,6 befruktet, 1 inn og 3 på frys.

Bra å høre at klinikken din skifter medisiner. Jeg er overbevist om at det at jeg skiftet medisin hjalp meg.

Skjønner at du er lei deg, og det hår du lov til, men etterhvert finner du nye krefter til et forsøk til. Masse lykke til da.

Klem fra

Skrevet

Hei

Føler med deg.

Kjenner igjen denne følelsen, den er vond. Alt man har tatt av hormoner, tid og krefter som er ofret. Gleden over mange egg, og så faller hele korthuset sammen på et blunk og man sitter igjen snytt for sjansen til i det hele tatt prøve å bli gravid...

Nei, gråt ferdig dine tårer og løft hode opp igjen. Neste gang, neste gang blir alt så mye bedre. Det er helt klart! Så lenge vi er i dette gamet må vi tenke framover og positivt. Du har masse egg. Skal se det hjelper med medisinbytte.

Ta var på deg selv og lykke til neste gang

Klem

Skrevet

Så det jeg har skrevet kunne virke hardt og det er ikke meningen. Det er første forsøk for deg og det er litt "prøve og feile" til legen finner rette medisin og dose som er riktig for nettopp din kropp...

Det er lov og helt naturlig reaksjon å være lei seg, sørge, være sinna og alt som kommer av følelser......... Håper du snart er klar for å prøve lykken igjen...Klem

Skrevet

Tusen takk alle kjære dere :o)

Humøret er bedre idag, og tenker dette skal gå fint. Veldig oppmuntrene å lese svar fra dere!! Det hjelper faktisk :o)

Skal bli "godt" med en liten pause fra hormoner og alt.. og bare gjøre meg klar til neste forsøk som visst allerede kunne bli i uke 49!! og det er jo ikke sååå lenge til ;o)

I kveld skal mannen og jeg kose oss med film, hjemmelaget pizza og kanskje litt vin ;o)

Klem til alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...