¤ LilleMi ¤ Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Har gått til innkjøp av potte til lillejenta på 8 mnd:) Hun ble litt forfjamset stakkar da det kom lyd når hun tisset:) Andre som begynte tidlig? Tips og komme med?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Sønnen vår på 9 mnd (nett fylt) bæsjer på do. Han er helt rød og lager de lydene når han skal bæsje så da setter jeg han på do, da er det lettere for han å få det ut.hehe. Det er jo litt tidlig å begynne aktivt å gå inn med bleie slutt når dem er 8-9 mnd. Min eldste sluttet selv da hun var 2 år og 3 mnd:) Lykke til
Tikabo Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Vi har ikke startet enda for hun er jo bare 6mnd, men har planer om å bli bleiefri iløpet av neste sommer Tror det var i foreldre&barn jeg leste at i kina så har de ikke bleier til barn som er eldre enn 1 år. Så hvis det er mulg der så er det vel mulig her også
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Det er jo kjempesmart å begynne med pottetrening før bleiebruken er for inngrodd:-) Men snuppa her, på nesten 6mnd, kommer med falske alarmer flere ganger om dagen.....så her hadde vi nok ikke gjort annet enn å sitte på do;-) Men når hun kun trykker når hun faktisk skal bæsje, kommer jeg til å sette henne på do. Men hvordan ser du at hun kommer itl å tisse?? Jeg merker kun at hun tisser når hun faktisk gjør det...og da er det jo forsent!!
¤ LilleMi ¤ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2008 (byttet nick) Hun pleier som oftest å tisse og bæsje når jeg tar av bleia så da setter jeg hun på potta med en gang. Hun gjør det jo i bleia også. Kan jo ikke sitte på potta hele tiden:) Er umulig å vite når hun skal tisse ihvertfall!! tenkte det kanskje var lurt å begynne før hun blir for aktiv og bare skal rundt og utforske verden:) Kommer dere til å begynne med vanlig potte eller sånn som man fester på doen?
Helann og lillebror Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Har ikke begynt pottetrening på jenta på 6 mndr her... Men leste dette for ikke så lenge siden: http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article323105.ece Absolutt verdt en titt!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Tenkte å sette en sånn pottesak rett på doen. Slippe å vaske potta. er ikke det like greit a?
¤ LilleMi ¤ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2008 Blir sikkert enklere med overgang til toalett også når den tid kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå