MrsL1 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Vi har endelig kommet hjem med vår lille prinsesse på litt over en uke, etter et litt lengre sykehus opphold enn planlagt. Dette var pga en innfeksjon hun måtte behandles for. Alt gikk jo fint med det, men grunnen til at hun ble sjekket var en ulyd når hun pustet... surkler liksom litt... eller, ganske mye faktisk... når hun spiser kan hun slippe tak og begynne å gispe etter pusten i noen sek. før hun kommer til seg selv igjen og. De undersøkte dette på sykehuset, men fant aldri noen skikkelig forklaring... endte med at vi dagen før vi skulle hjem fikk beskjed om at dette skyldtes mykt/uferdig brusk i halsen? Både jeg og sambo fikk følelsen av at det var litt mer som at de har undersøkt og finner ikke noe, derfor er dette den eneste forklaringen... Klarer ikke helt å slå meg til ro med dette jeg da... noen som har hørt om det før? Er skikkelig skummelt og høre på, og jeg er konstant redd hun skal slutte å puste... våkner hele tiden om natten nå, bare for å sjekke at hun fremdeles puster....
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Jeg føler med dere. Det er skikkelig ekkelt å høre på sånne små som ikke puster skikkelig. Vår lille gutt er 4 uker og han har blitt smitta av storesøster og blitt skikkelig forkjøla. Ofte så surkler han langt nedi halsen og virker som han strever litt med å puste. Han hoster og snørrer litt også så det tydelig at det er samme som storesøster har. Han gjør det ikke hele tiden da, det virker som om det er mest når han blir litt stressa og oppkava (når vi legger han ned for å sove f.eks.). Jeg syntes det var ekkelt å høre på så jeg gikk til legen for å høre hva de mente. Jeg fikk samme svar som dere - at små barn har mye myk brusk og derfor blir det lett mye rare lyder. Jeg sa jeg var redd for at han skulle bli tett i halsen og nesa på en gang, men det trengte jeg visst ikke være for den halsen ordna de selv. Så lenge allmenntilstanden er fin (ingen feber og god matlyst) var det visst ingenting å være bekymra over. Jeg følte litt som dere at dette er noe legene sier bare for å vri seg unna. Men det er vel ofte sånn at vi ønsker mer enn legene kan gi. det finnes fremdeles ingen vidunderkur mot forkjølelse. Det har jeg fått bekrefta gang på gang når jeg har vært hos legen med storesøster (føler meg som en litt forstørra mor da ja). Vår gutt har ihvertfall holdt på sånn en stund - og han puster enda ;o) Det går nok helt fint.
ess83 Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Hei!! Gutten vår har d samme. Er vell d som kalles Laryngomalasi på fagspråket. Han er nå 6 1/2 mnd og nesten helt bra Har gått jevnlig på kontroller der de går ned med kamra til halsen for å følge med. De er hvis ganske utsatt for sure oppstøt som kan skade halsen (etsende). Men nå trenger han ikke tilbake for om et halvt år. Var veldig mye lyder her også. Han slo inn på babysitteren, og folk snudde seg etter oss når vi var ute å trillet fordi han lagde sånn lyd når han sov, spesielt når han var forkjøla. Så gjennom videofilm fra han var nyfødt og d var veldig masse lyd, men de forsvant gradvis uten at vi tenkte over d.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Det høres ut som det samme vår gutt har hatt. Fikk også beskjed om at det var uferdig brusk i halsen. Det har hørtes ut som han har astma eller er kjempeforkjølet. Men han har ikke vært noe plaget av det. På 6 ukers kontrollen fikk vi beskjed om at det var "løs bruskring" sikkert ett medisinsk ord på det, men folk snudde seg og lurte og spurte fordi det surklet noe helt sykt til tider, og han snorket så høyt på natta at vi nesten ikke fikk sove. Vi fikk da beskjed om det kom til å forsvinne ved 6 mnd +- Nå er lillegutt 6,5, og det er veldig stille hos ham nå, så og si forsvunnet. Så hvis det er dette så er det ingenting å bekymre seg over. Bare at de ikke er helt ferdig utviklet der ennå. Vi var hos lege jeg tok dette opp på lydopptak på telefonen for å kunne vise frem til lege, var litt bekymret, men alle leger sa det ikke var noe å bekymre seg over og det høres mye værre ut for oss enn det var for lillegutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå