Trulte76 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Jeg har prøvd med flere typer. t.o.m trøst smokken som noen anbefalte. Men nei, han blir bare iritert og spytter den ut, eller så dytter han den ut med tunga når jeg prøver. Han har tatt den noen få ganger, men sutter ikke lenge på den før han dytter den ut. MEN puppen min den skal han ha hele tiden på kvelden. Så den bruker han som smokk. Så jeg gjør ikke annet enn å amme på kvelden. Noe jeg synes er slitsomt. Trøtt og sutrete er han også. Tenkte å gi mme jeg da på kvelden for å mette han mere, men så fikk jeg til svar at det er vanlig at de er litt sutrete og skal ha kos på kvelden. Så jeg dropper det å gi tilegg..for han legger på seg godt. Men skulle gjerne fått han til å ta smokk!! Så han kan kose med den istedet for å bruke puppen min hele tiden..
¤ LilleMi ¤ Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Jenta mi tok ikke smokken før hun var 3 mnd og du kan tro hvor glad jeg var da:) hun ble nesten en helt annen unge:) Jeg jukset litt da men...det funket:) duppet smokken i en svak blanding sukkervann. Til slutt var det nok og bare duppe den i rent vann og vips så trengte hun ingenting:) Brukte ca en uke på dette. Men det er veldig forskjellig fra unge til unge. Ikke gi opp med det første ihvertfall!! Selv om han ikke tar den nå, kan det hende han tar den om 1 mnd eller 2:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Og vesla mi tok den først da hun var 3,5 mnd! Prøvde 3 forskjellige typer, men ga til slutt opp, før hun plutselig ble veldig vrang ved måltidene og siklet fælt og suttet (beit) på fingrene sine. Jeg ga henne da smokken en dag hun holdt på sånn og tydelig var trøtt, og hun sovnet tvert hun fikk den i munnen. Siden har hun sovnet lett med smokk både dag og natt! Så du må nok bare være tålmodig eller innse at han kanskje ikke vil ha smokk noensinne.
Fullrulle86 Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 ikke gi opp sier jeg bare! min gutt var også 3 mnd før han begynte! plutselig fant jeg ut at jeg ikke trengte amme i 45 min på hver pupp.... nå gikk det over til 10 min i stedet! ny verden for meg ja! han begynnte egentlig helt plutselig. jeg prøvde å prøvde, å plutselig en natt var han desperat nok til å suge. men han vil kun ha smokk når han skal såve. på dagtid spytter han den bare ut. så mitt tips til deg er, prøv om natta når han er trøtt når sugebehovet hans er på topp men du vet han er mett! da er di ofte desperate nok til å suge:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå