Trulte76 Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 Han legger på seg godt, dvs på 2 uker og 5 dager la han på seg 1080g, så jeg har nok melk til han tydeligvis. MEN på kveldene så henger han på puppen min hele tiden, Sutrete og trøtt. Sovner ved puppen, jeg prøver å legge han, han våkner opp igjenn kort tid etterpå. Sånn kan han drive på noen timer. Begynner å bli sutrete og trøtt i åtte-ni tiden og sovner ikke før mellom elve og et på kvelden. Og da gjør jeg ikke annet enn å amme han. Så kan virke som han ikke blir helt fornøyd på kvelden, så tenkte kanskje det hjalp med en skvett med mme. Bare for å mette han litt bedre. Hva trur dere? Natta går helt fint, da ammer jeg og så sovner han igjenn. Så det er kun på kveldene jeg føler jeg ikke gjør noe annet enn å amme og amme og amme.
Trulte76 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. september 2008 kan også si han er 1mnd gammel Men en stor gutt som vokser fort (5000g veide han på kontroll på mandag)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Dette er helt normalt Vi hadde det også sånn, det ble litt bedre da hun tok smokk uken før 6-ukers kontrollen, fikk da litt pause, som etter hvert har økt. Nå er hun snart 11 uker og spiser ca. 17, 19, 21, 23/00, 05, 08 og så ca hver tredje time på dagen. Men jeg merker at også på kvelden kan det drøye litt lenger nå. Så mitt råd er - hold ut! De aller fleste barn er ekstra sutrete på kvelden selv om de ikke er direkte sultne, de vil ha kos, de er trøtte osv. Du har jo også trygghet i at han legger godt på seg, så selv om det er slitsomt nå så blir det bedre Kanskje en idé å begynne å prøve smokk om han tar puppen bra? Det er også de som pumper ut melk på formiddagen og gir litt ekstra mm på kvelden.
Trulte76 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 har prøvd flere typer smukk. Bestilte trøst smokken som de skrøyt av her inne. Men han vil ikke ha smokk. Blir bare sint når jeg terger han med den smokken. Når begynte din å gi seg da? når hun tok smokken? For det tviler jeg på min vil gjøre. han spytter den bare ut..dytter den ut med tunga.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 melkeprodusjonen går ned på kvelden og da har du ofte lite melk og bebyen er mer sulten. jeg ammet alltid først og ga erstatning rett før leggetid. da roet han seg og sov godt
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Det gjorde min også leenge. Men da jeg en dag la henne ned i armkroken, helt rolig og midt på dagen etter at hun hadde spist, lekte litt med smokken i munnen hennes så tok hun den!! Hun var 5,5 uker tenker jeg, og jeg hadde prøvd i to uker - ortodent og en sånn med skrå sugeflate. De ble dyttet kjapt ut igjen, ja Vi endte opp med mam silikon, men om det var tilfeldig og at jeg traff rett tidspunkt vet jeg ikke. Blir han sint så gi deg, og noen barn vil bare ikke ha (jeg var ett av dem...), prøv igjen om et par dager, kanskje det går? Hun begynte å gi seg første eller andre kvelden med smokk, og hun tar ikke smokken når hun er sulten, da fyker den rett ut igjen, heldigvis.
*En rosa og en blå* Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde samme problemet, men løsningen for meg ble å pumpe ut det som hun ikke drikker på morgenen og formiddagen (ca 100-150 ml) og gi henne på flaske på kvelden. Da ammer jeg henne hyppig mellom 5 og 7 (kanskje 2-3 ganger), og mellom 7 og 8 tar vi kveldsstellet og så får hun flasken etterpå. Hun har hittil spist alt mellom 60 og 120 ml, men etter at hun har spist seg fornøyd, sovner hun ca 20.30/21 og så sover hun mellom 6 og 8 timer! ;-D Du skriver at du har mye melk, så kanskje det er verdt et forsøk? Det er litt styr, siden jeg må pumpe meg 3 ganger pr dag (etter morgenmåltidet, etter formiddagsmåltidet og om kvelden før jeg legger meg siden hun sover så lenge) og vaske og koke pumpen mellom hver gang, men siden hun sover så lenge og jeg får litt kveldstid før jeg legger meg, så er det absoutt verdt det.
Trulte76 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2008 ja jeg har nok melk til han. ammer ofte på dagen også. tydelig så trenger han litt mat. Så om jeg har noe særlig å pumpe ut vet jeg ikke. Men jeg må lære han å ta flaske likevel. Skal ta glukosebelastning når han er 3-4 mnd og avhengig at noen passer han da. (hadde svangerskapdiabetes) Så skal gi litt tilegg i kveld å se om han blir roligere av det. Så får jeg prøvd gi han flaske også. Mine to eldste tok flaske 1. gangen med ikke senere..så har bestemt å gi flaske en eller annen gangen så han ikke "glemmer" det Men roer han seg med å få erstatning så kommer jeg til å fortsette med det til han blir stor nok til å få grøt istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå