Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Sønnen vår er 2 år, og en blid og fornøyd gutt. Han har alltid vært normal mht motorisk utvikling, og er fliknere til å snakke enn de fleste andre på hans alder i bhg. Men bhg mener han kan være vanskelig å få øyekontakt med, og han svarer sjelden på spørsmål. ( han har vært på avd en måned nå.) Her hjemme gjør han det stort sett, og blikkontakt er ikke noe problem. Men andre utenforstående har også lagt merke til dette. Han liker å tusle litt alene, men er også veldig glad i å være med andre barn. Han er kosete og sier "stakkar" når lillesøs gråter. Kan noen av dere med autistiske barn si litt hvordan de oppførte seg i 2-års alder?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Det blir helt feil av meg å fortelle hvordan vår gutt var som 2 åring, for ingen kan sammenliknes, og gutten vår er hardt rammet av autisme. Det du nevner her er jo typisk for barn med autisme, og spekteret er enormt stort og veldig ulikt. Vi som foreldre er veldig ofte "dårlige" på å se, og enda dårligere på å innse at det kan være noe annerledes hos barna våre. Om bhg ønsker utredning eller veileding ville jeg gått med på dette. Det beste for dere og barnet er jo å få bekreftelse evt avkrefte mistanker. Om dere ikke ser noen andre tegn som likner på autisme tror jeg ikke dere trenger å bekymre dere så alvorlig. Aspergers er jo også innenfor autismespekteret, sammen med mye annet. Hilsen mamma til verdens beste gutt med barnautisme og mye annet.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Gutten vår på 3 har akkurat de samme symptomene som din, han er vanskelig å få øyekontakt med i bhg, og svarer ikke på spørsmål. Eller, det vi si, bhg sendte inn henvisning til PPT i vår, og vi har time tirsdag 7. oktober, men i vår var han sånn. Denne sommeren har han blitt mye flinkere til å snakke og føre en samtale (det kunne vi nesten ikke ha før, han svarte aldri på det vi spurte) Han har begynt på ny avdeling nå, og trives godt der, men leker helst for seg selv. Jeg har også tenkt en del på autisme, f.eks Aspergers, men det skal ihvertfall bli godt å få det utredet av PPT nå.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Er litt redd for å overfokusere på symptomer også, slik at man bare går og ser etter disse tingene. Han svarer ofte oss og folk han kjenner. Mest ja og nei spørsmål. ellers er han kjempeflink til å fortelle om det han ser osv. huff, blir bare bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå