LilleTravel Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Jenta mi på 11 mnd holder på å drive oss til vanvidd med nattevåken sin. Hun sover en gang om dagen, ca 2-2,5 time, og legger seg greit om kvelden i 19.30 tida. Kl.23 begynner uroen. Da gråter hun, setter/reiser seg opp i sengen, tumler rundt mens hun sutrer og griner. Så får hun smokken, dyna på, og sovner..noenganger umiddelbart, andre ganger etter 20-30 min grining. Dette gjentar seg 8-14 ganger pr.natt. Hun holder på å få tenner, men har gjort dette også før tenner ble en mulig årsak. Så våkner hun og er klar for dag i 06.15 tida. Hun sover i sprinkelseng på samme rom som meg. Har prøvd å "overhøre" i håp om at hun skal roe seg selv, har trøstet, har klappet..har prøvd alt..en periode tok jeg henne opp i min seng i desperasjon. Kan noen komme med råd, for jeg blir snart aldeles sprø av søvnmangel og avbrutt søvn. På forhånd tusen tusen takk!
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Hei:) Dette var helt rart å lese , for var om jeg skulle skrevet det selv. Har en gutt som er like gammel som jenta di og han er HELT likedan.. Og jeg tror jeg blir sprø snart selv av denne uroligheta om nettene snart. he he.. Jeg er også helt alene med han, så har ikke hatt en hel natts søvn på en gooood stund! Han er snill og så blid liten gutt ellers,men akkurat på nettene er han urolig altså... Jeg har desverre ingen råd å komme med, for jeg lurer veldig selv på hva jeg kan gjøre.. Lurer på om det flere tenner,men jeg tror ikke det! Jeg ammer enda da, og det blir ganske mye natt amming.. Må bare for han roer seg aldri ellers... Får håpe det går seg til.. Lykke til=)
LilleTravel Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Ja, vi får håpe på endring og mer søvn..skal komme med mine tips, om jeg finner noen... :-)
Gjest Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 Her er det også noe i den duren med gutten vår på 10 1/2 mnd. Våkner mange ganger i løpet av natta, står gjerne i krabbestilling og gråter nærmest i halvsøvne. Sovner som regel raskt igjen. Jeg har selv fått søvnproblemer av det, klarte etter hvert ikke å sovne igjen. Nå går jeg på sovemedisin, men er så heldig at jeg har en mann som nå tar gutten om nettene så jeg kommer i gjenge igjen. Snakket med legen om sønnen mins oppvåkninger og fikk beskjed om at det var innenfor normalen. Hun mente det høyst sannsynlig ville bli bedre når han begynner i barnehage. Han starter når han er 1 år. Hun foreslo tre alternativer: -ikke gjøre noen ting og avvente sannsynlig forbedring ved barnehagestart -samsoving -skrikekur Foreløpig velger vi å ikke gjøre noen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå