Gå til innhold

Cerazette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er fornøyd med det? Har nylig vært på 6-ukers kontroll og cerazette var en av forslagene.

Gikk på p-piller for noen år siden, men tålte dårlig hormonene. La på meg en del, og hadde mye mer humørsvingninger. Er hormonspiral bedre enn cerazette når det gjelder minst mulig hormoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at mange sliter med bivirkninger, men selv begynte jeg på dem forrige onsdag og har ikke merket noe enda i hvert fall...

Skrevet

Cerazette er den p/mini-pilla som inneholder minst hormoner, så og si ingenting. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger av den har brukt 3 brett til nå

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt.

Blør, og har fått et rødt, småkvisete utslett i ansiktet av den.. Men det er liksom ikke så mye annet jeg kan bruke iogmed at jeg ammer.

Skrevet

Uff, jeg måtte slutte med Cerazette pga ekstreme humørsvingninger. Bedret seg da jeg sluttet. Har nå hormonspiral og det fungerer kjempefint.

Skrevet

Har ikke noen bivirkninger. Har brukt den i 9 mnd nå. Har ikke fått mensen tilbake heller:)

Skrevet

Hivs du har tendenser til migrene vil jeg fraråde dem på det aller sterkeste. Legen min trodde det ville gå greit siden jeg har hatt kanskje 20 anfall tilsammen i hele mitt liv. Jeg hadde migrene nesten hver dag i 40 dager før jeg bestemte meg for å ikke vente til jeg hadde vært hos legen igjen og bare sluttet.

Da jeg sluttet merket jeg at jeg hadde hatt veldig humørsvingninger og blitt veldig sliten. Dagen etter jeg sluttet med dem føltes det som jeg hadde sovet 13 timer den natta og endelig kunne gå på med friskt mot.

Jeg turte ikke hormonspiral heller og endte opp med å velge kobberspiral og det føles godt å ikke tulle mer med hormoner.

Skrevet

Jeg ble et monster av cerazette.. som alt annet. Jeg har prøvd en ny type prevansjon hver 3. mnd i 2 år, uten å finne noe som passer meg. Endte til slutt opp med en PFC, pearly. Strålende fornøyd! Brukte den i ca 1 år før vi valgte å bli gravide. Aldri mer hormoner inn i kroppen min!

Skrevet

Cerazette fungerer veldig fint for meg i alle fall.

Skrevet

Den måtte jeg slutte å ta, fikk masse utslett på låret.....forferdelig herk, det klør og ser ut som jeg har x antall tusen kviser på låret. Funket ikke på meg.

Skrevet

Jeg har gått på ca et halvt år nå. Meget fornøyd. Har ikke merket noe annet enn at mensen har hold seg unna (og det har jeg jo ikke noe i mot). Eneste jeg sliter med er å huske å ta de til samme tid..

Skrevet

Jeg har brukt Cerazette i flere år og har vært kjempefornøyd! Grunnen til at jeg begynte for noen år siden da det kom på markedet var at jeg ikke har kunnet bruke noen andre piller pga bivirkninger (humørsvingninger etc..) I tillegg gikk det veldig greit å blir gravid da jeg i Januar i fjor sluttet. Nå har jeg brukt de fra jenta mi var 6 uker og er veldig fornøyd nå også! Lykke til!

Skrevet

Jeg er kjempe fornøyd. :) Har brukt de i 7 månder nå, og har ingen bivirkninger og ikke har jeg fått igjen mensen heller, som jeg syns er helt supert. :)

Har prøvd noen forskjellige merker før, og har fått humørsvingninger av andre merker før, men ingenting av disse. Så det blir disse til neste gang jeg skal bli gravid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...