Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Del Skrevet 17. september 2008 Nå begynner jeg å kjenne at det blir slitsomt. Jobber fremdeles 60% men lurer på om jeg må gjøre om dette. Jobber som dagelig leder i SFO + at jeg har ansvaeret for en del ved skolen. Er det flere som kjenner at man ikke orker like mye lenger. Gleder meg når nurket kommer ut og kroppen blir litt lettere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #2 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg er kjempesliten, sover nesten ikke, så dagene er kjempetunge:-( Studerer så det er veldig tungt å holde seg våken og opplagt til å få gjort skolearbeid. Har også en del ubehag i blant, vondt i ryggen og magen når jeg kjenner den strekkert seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138710394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #3 Del Skrevet 17. september 2008 Har alltid jobbet veldig mye og har en stressende jobb. Har nå vært 100% sykemeldt i 3 uker. pga bla smerter i magen. Ble beordret av legen. Min lege sa: har ikke noe problem med å sykemelde deg, er det noen gang det er ok å heller være for mye sykemeldt er det nå. Husk, du har ikke bare deg selv å ta hensy til og du skal ha krefter igjen etter fødselen. Er det beste jeg kunne gjort :-) Var ille å være sykemeldt til å begynne med, nå nyter jeg det og har faktisk krefter til å få gjort litt klart til nurket kommer. Hadde ikke det mens jeg jobbet, fikk ikke kjøpt så mye som en sokk før jeg ble sykemeldt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138712654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #4 Del Skrevet 18. september 2008 Legen din høres veldig grei ut:-) Mange er jo så streng på det med sykemelding, å det burde man ikke være når man er gravid. Bare man ikke bruker graviditeten som en unnskyldning for å bli sykemeldt, hvis man egentlig er i helt fin form. Hadde jeg hatt fulltidsjobb hadde jeg nok vært sykemeldt, for jeg er kjempesliten og sover så lite. Men så er jeg student, så i dag valgte jeg å bli hjemme å slappe av i stede for å dra på forelesning, slo av vekkerklokka i natt da jeg hadde ligget leeenge våken. Hehe.. Så jeg er ikke sykemeldt, men ser jeg at tretthet og slapphet blir et så stort problem at jeg ikke klarer å gjøre de hjemmeeksamenene jeg har så må jeg nok få sykemelding, for jeg har ikke lyst til å begynne å sresse å tvinge i meg kaffe for å tvinge meg til å holde meg våken for å få gjort det som må gjøres. Uff nei, stakkars lille i magen min da:-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138714228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #5 Del Skrevet 18. september 2008 Visst er jeg ikke sliten. Sover dårlig og sleper meg opp trappene på jobb. Vondt i bekkenet, men ikke mer enn at det hjelper med et varmt bad og litt massasje. Har valgt å endre aktivitetsnivået på fritiden. Sover litt om ettermiddagen (mann tar turen ut med storebror) og farter ikke rundt som jeg pleier. Da er det faktisk ikke så verst å være på jobb Skal bli deilig med lettere kropp og en ny liten baby i hus... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138714232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #6 Del Skrevet 18. september 2008 Joda, har en veldig grei lege :-) Som også vet at jeg ikke vil bli sykemeldt "bare for å bli det" Den første tiden av graviditeten var det ikke unormalt at jeg jobbet 12-15 timer for dag. Ble mer og mer trøtt og sliten, trodde det bare var pga jobben til jeg fant ut at jeg var gravid :-) Fortsatte å jobbe mye, fikk superbetennelse i skuldra. Fysioterapaut ville sykemelde meg, jeg ville ikke, skulle bytte jobb :-) Bytta jobb 1. juli, mye stess med det, opplæring og det hele. Jobber som IT konsulent og skulle jo lære oppsett hos ulike kunder, hjelpe til med problem, kundemøter, planlegge nye oppsett ++ Har egentlig vært i bra form, bortsett fra ufattelig sliten som nok ikke bare skyldes graviditeten... Nå kunne jeg nok jobbet 50-60 % om jeg ikke hadde byttet jobb... Nå blir det så mye stress med å skulle jobbe i 3 uker, fortsette med opplæring i jobben, knytte flere kundekontakter for så å bli borte igjen snart... Stress for den nye arbeidsplassen også.. Hadde min første sommerjobb i butikk som 12 åring :-) Ikke at jeg måtte, men ville. Har siden jobbet mye ekstra uansett hvilken jobb jeg har hatt, jobbet ved siden av studier/skole siden jeg var 12 år. Så, nå er jeg 34 og skal nyte den siste tiden før nurket kommer, gjøre klart i huset og KOOOOSE meg et helt år hjemme :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138714742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisa90 Skrevet 18. september 2008 #7 Del Skrevet 18. september 2008 ja, fyttirakkeren! er dausliten! =P jeg har veldig få dager der jeg faktisk orker å gjøre noe.. dagene går stortsett med til å gjør småting som å lage middag og vaske opp, og eller sitte forran tv og pc... er 100% sykmeldt, fordi jeg blir så stressa og har vondt i ryggen. kjeder meg jo en del her hjemme da, når jeg ikke får gjort det jeg ønsker. men sånn er det bare. det kommer noe godt ut av det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138714776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #8 Del Skrevet 18. september 2008 Åi, høres ut som du jobber mye. Greit å lytte til kroppen i blant å ta det med ro, spesiellt nå såm du har en liten å tenke på. Ikke kjekt med en stressa unge for at mora ikke tok d med ro under svangerskapet:-( Jeg har aldri klart å jobbe så mye, blir så fort sliten av det, men har hatt deltidsjobb ved siden av skolen siden jeg var 15, er 21 nå. Må jo tjene litt penger, men er så glad i å trene, så har alltid ville prioritert det. Så har jeg drevet på med forskjellige idretter, så etter hvert som jeg ble seriøs dær, måtte jeg prioritere trening og kamper fremfor jobb.. Å etter jeg sluttet med fotball har jeg bare generellt trent mye, så har brukt mye energi der, og ikke likt de dagene hvor jeg måtte jobbe og ikke kunne trene.. Hehe.. Så nå har jeg endelig fått jobb såm instruktør på treningsstudio, så er trening jobben min.. Pærfekt:-) Men har måtte roe litt ned etter jeg ble gravid!! Så jeg skal gjøre som du, slappe av og nyte den siste tiden før nurket kommer:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138715364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #9 Del Skrevet 18. september 2008 Ja. Har alltild jobbet mye og likt det :-) Tenker litt på framtiden med tanke på det.. Har lyst til å endre litt på dette nå som man får flere å tenke på :-) Har lyst til å nytte tiden mens ungen er liten mest mulig og ikke bare stresse rundt på jobb. Ett alternativ er jo å jobbe på kveldene når ungen har lagt seg, men vil jeg det? Hm... Kan være vanskelig å jobbe 8-16 i det yrket jeg har, er stadig noe som burde gjøres på ettermiddagen for at det ikke skal "hope" seg for mye opp. I tillegg krever det en del faglig oppdatering som gjerne må gjøres på kveldstid. Kanskje på tide å bytte yrke. Men, hva skal man da finne på.. Må jo passe perfekt å kunne jobbe som instruktør dan:-) Hobbyen er jobb :-) Trente mye selv for moen år siden, var aktiv på både fotballbanen og Volleyball. Trente gjerne hver dag. Hm, vært dårlig med det de siste årene. Tenkte jeg skulle prøve å få tatt opp litt trenging når man skal få bort de ekstra kiloene man har fått den siste tiden :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138719722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #10 Del Skrevet 18. september 2008 Synes det høres lurest ut å benytte seg av tiden mens ungen er liten å ha mest mulig tid med den, skape gode relasjoner og bli ordentlig kjent med hverandre:-) Å jobbe på kvelden er jo et alternativ, men tror ikke det er noe man burde bestemme seg for no. Ungen vil nok ta masse energi, selv om det er mye kos vil nok det også være mye jobbing, så om du jobber på kvelden kan jo det gå ut over kvalitetstiden med barnet, hvis du blir trett og sliten da. Jeg studerer nå får å bli barnevernpedagog, alt ettersom hvilken jobb jeg får meg blir det sikkert både dag, kvelds og noen helgevakter. Men dette er egentlig bare midlertidig, prøver å komme meg inn på politihøgskolen, så hvis jeg en dag gjør det og blir politi vil det jo bli turnus der og. Men til den tid er jo denne ungen blitt noen år, kanskje er det en til på tur da;-) Arti at du har spilt fotball, har så lyst å spille det igjen, men merker jeg ikke gidder å knytte meg opp til å må på trening 5 ganger i uken, passer meg best å trene når jeg selv vil. Liker spesielt gått å trene på morgenen, før jobb/skole, å gjerne en gang på ettermiddagen, men det går ikke nå. Ikke sjangs om jeg har energi til det. De ekstra kiloene vi får nå går sikkert bort bare ved amming:-) Men trening er uansett bra for å få litt ekstra energi. Å på mange treningsstudier har di mor-barn trening, så man kan ta med seg babyen å trene når man er hjemme og har permisjon:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138720493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellebettemor Skrevet 19. september 2008 #11 Del Skrevet 19. september 2008 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Fikk virus på balansenerven, og jobber nå 50 %. Denne uken har jeg jobbet tre kortere dager, men når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt skutt- Må legge meg i to timer før jeg overhodet orker å finne meg noe mat- Så har jeg ei lita tulle fra før og. Jeg kan ikke fortsette å være så sliten når jeg får neste mann (og dette virusgreiene kan visst sitte i lenge). Noen tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138722577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #12 Del Skrevet 19. september 2008 Hei Først og fremst er det nok viktig at du tar det med ro og slapper av nå. Kanskje ikke jobbe i det hele tatt..? Bare et lite tips ang. virus på balansenerven. Trenger selvfølgelig ikke gjelde deg, men personlig erfaring: Fikk beskjed for noen år siden at jeg hadde virus på balansenerven etter mange og lange utredninger. Ble bedre etter å ha slappet av ei god stund, men det ga seg ikke helt. Til slutt fikk jeg medisin for epilepsi... Brukte det i 4 år før jeg selv sa i fra at det er nok. Hadde aldri disse krafitge anfallene, hadde tilsynelatende en lettere type.. Når det første og verste hadde gitt seg var jeg bra til daglig men ulike situasjoner kunne gjøre at jeg ble skikkelig svimmel, kunne nesten ikke stå på beina, måtte holde meg fast.. Orket ikke gå mer til legene, lærte meg å leve med det. Men, så leeeeenge etter at det hele begynte var jeg hos manuel terapaut som hadde skikkelig gjennomgang av ALT, pga trøbbel med rygg og hofter. Han fant ut at jeg hadde VELDIG dårlig balanse, kunne ikke stå på en fot. (Om du løfter ene foten opp så kneet er i 90 grader) Trente opp balansen, først så jeg klarte å stå på ett ben, så bøye meg ned mens jeg sto på ett ben, så på en "plate" med ball under. VIPS, svimmelheten og det legene først sa var virus på balansenerven var borte. Legene hadde tidligere bare sagt at jeg hadde dårlig balanse fordi jeg var så svimmel. Men, det var faktisk motsatt. De føste gangene jeg trente på å stå på en for var det litt pyton... Allerede etter kort kort tid merket jeg stor bedring i svimmelheten. Legen ble sikkelig overrasket når jeg fortalte henne om min erfaring, sa at hun hadde flere pasienter med svimmelhet de ikke fant ut av. Dette må jeg ta videre til flere pasienter sa hun. Bare et lite tips, kan være verdt å teste å trene litt på balansen. 10-15 minutter for dag Uansett, lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138710227-sliten/#findComment-138723412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå