Gå til innhold

Hvilken stemmer dere for? TFK eller Mountain Buggy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bestemme meg for hvilken!! Hadde egentlig bestemt meg for Moutain Buggy, men nå har de jo tilbud på TFK på Barnas Hus... Kanskje jeg skal kjøpe den heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TFK.

Stødigst, finest og størst både i sportsdelen og bagen.

Skrevet

Skal du bare ha sporsvogn ville jeg tatt Mountain Buggy. Fantastisk trillekomfort, litt mer diskret i designet (ett eller annet med TFK som får meg til å tenke på telt og allværsjakker?!) og super å sitte i for barna. Men prøv å finn den nye modellen, 08 modellen, den har lavere liggestilling, ekstra polstring i setet, koppeholder og sikkert andre ting som er endret også som jeg ikke kommer på i farten. har bare sett biteringen,no ha disse, har ikke sett de irl enda, men skulle gjerne hatt en, Men jeg har en 07 modell da.. så kan ikke akkurat bytte. Så det var en på finn som solgte den nye modellen, den kostet hvertfall mindre enn i butikk så kan jo være noe å sjekke ut? Skal du ha OTH så ta med sportsvognstang.

Hvis du skal ha bag også tror jeg TFK er bedre. Var ikke spesielt fornøyd med bagen til OTH, litt lite lun, særlig for vinterbarn, syns TFK sin ser bedre ut og med bl.a. innebygget myggnetting etc. Tror også den er større, uten at jeg husker helt sikkert. Mange påpeker at TFK har regulerbart fotbrett, Jeg har aldri savnet det på OTH, syns de ligger helt supert i hengekøye liksom.

Skrevet

Ja, enig med deg at designet er finere på Mountain Buggy! Jeg skal ha med bag også, men har en Teutonia Mistral 06 modell som jeg skal ha bag oppi. Tenkte å bruke denne til sovevogn ute og på ekstra sure dager... Bor i Stavanger så blir ikke så veldig kaldt her. Hmm, blir vanskelig dette her :)

Skrevet

Stødigst? Ja det må jo telle det også... Har en ganske stor skinnpose som jeg skal ha oppi og.

Skrevet

I følge en test som ble gjort her til lands ifjor er ikke TFK stødigere enn Mountain buggy/OTH. Der var OTH stødigere. Og TFK kom ganske så dårlig ut, om jeg ikke husker feil. MB/OTH er veldig stødig og god. Har ikke TFK selv, men vil tro den er en meget god vogn den og.

Jeg liker designet best på OTH. Trillekomforten er fantastisk.

Skrevet

Jeg stemmer helt klart for TFK, har selv bestillt denne. Det som avgjorde valget for oss var hvor stor de ble når du legges sammen. OTH blir utrolig lang og tar mye plass i bilen. Selv jeg som har stor stasjonsvogn synes den tar allt for mye plass i bilen. Du må legge den på langs i baggasjerommet for å få plass, å skal du da ha med noe annet, så må dette stables oppå vogna. TFK tar mye mindre plass og er lettere å legge sammen!

Skrevet

OTH er kjempestødig den men pass på å låse hjulet når du går i trafikken og opp trapper for den mister litt kontroll med løst hjul. Men i butikkene er den jo fantastisk med løst fremhjul. Smyger seg rundt hjørnene :-) Veldig fornøyd med vogna jeg!

Skrevet

Om OTH er ganske lang sammenlagt, så er den i allefall sykt lett å legge sammen og slå opp! Den er faktisk slått opp idet du løfter den ut av bilen, og før du rekker å sette den på bakken :) Har ikke vært borti en vogn som er enklere å legge sammen/slå opp (og jeg har hatt mange).

Skrevet

Vi valgte oth. LUrer på om trillekomforten er bedre bl.a. pga at hjulet er mindre på TFK? TFK er vel også tyngre. Enig at den er litt for lang sammenlagt, må sjekke at det er plass i bilen først! Ikke noe problem for oss da jeg har reisetrille liggende i bilen. Men OTH er hvertfall super og har du en Mistral i tillegg hadde jeg ikke vært i tvil, da dekker du de dagene med uggevær hvor bagen til OTH blir litt knapp. Var ute og trillet nå nettopp og den bare sklir fremover. Helt utrolig god å trille. OG lett å selge på finn når du er ferdig med vognperioden. Er jo et pluss det også :-)

Skrevet

Men går du for OTH ville jeg, som en nevnte over, gått for den siste 08 modellen, tror den holder seg best i pris fremover også samt at den har nye finesser som er kjekke å ha, som flatere liggestilling. Barna flytter jo ganske fort over i sportsvognen, og dette har vært en av minuspunktene folk har nevnt med OTH før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...