elvira 76 Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Dette kom virkelig som et sjokk på meg... Trodde vi hverfall skulle få et egg befruktet men nei.. Så nå er det plutselig over. Rart og trist. De kunne ikke finne noe feil verken på eggene eller sæden så de visste ikke grunnen til at det ikke skjedde noe. Blir nok ISCI på oss neste gang. Må bare prøve å se framover igjen, men det frister ikke så mye med alle disse medisinene akkurat nå.. Det verste er å ikke engang få prøve seg, rykker tilbake til start i løpet av en telefonsamtale.. Krysser fingrene for resten av uke 38 gjengen, får håpe jeg har tatt meg av uflaksen
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Åh neeeeeei:((( Stakkars stakkars deg...Dette må virkelig ha vært en grusom beskjed og få.... Det er akkurat det; du får ikke prøvd deg engang etter all denne tiden på medisiner.... Sender deg en stor klem. Du kan jammen ikke ha det så lett akkurat nå, men jeg krysser fingrene for at icsi neste gang gjør susen!! Klem
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Åhh, så utrolig kjiipt. Dette er min store frykt, gå igjennom all medisinering og bivirkninger og så får man ikkje en sjanse til å prøve en gang. Får håpe du får starte på nytt snart da, ventetiden kan være grusom mange ganger. Stor trøsteklem.
elvira 76 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 Takk for trøsteklemmer Føler jeg trenger det nå, er litt frynsete i kantene... Vet dere hvor lenge man må vente mellom hvert forsøk? Som du sier Strilen så er ventetiden nesten det verste!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Det pleier vel å være sånn at når du får mensen nå snart så ma du vente til neste mens der igjen før du starter med nedregulering med spray el lignende. Så da vil det ta sånn ca 3 mnd til neste uttak fra nå. Men hør med klinikken om du kan få starte på denne mens om det er mulig. Jo fortere jo bedre.
♥Irbeni♥ Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Hei Elvira! Dettan hva trist lesing du... Jeg var til uttak i dag og fikk ut 17 egg, får svar i morgen hvordan det har gått med mine... Kjenner jeg ble en smule nervøs nå.. Sist gang fikk vi ut 10, men satt bare igjenn med to.. Kjære Elvira, du får ta deg en liten pause nå, så skal du se kamplysten kommer tilbake og da får du sikkert et annet regime som passer deg bedre!!! Ta vare på deg selv! Goklem
elvira 76 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Ikke meningen å skremme noen her 17 egg er jo masse, blir helt sikkert befruktning! Jeg skal ta meg en liten pause nå ja, skal tilOslo i helgen. Det positive oppi alt er jo at jeg da kan ta meg et glass rødvin eller to Sender positive tanker til alle dere
Poten Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Uffda, kjente jeg ble litt sint nå ja på dine vegne. Føler med deg!!! Håper du kan kose deg i oslo i helga. Jeg er 110% sikker på at det blir din tur en vakker førjulsdag!
Egen-liten Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Ille! Vet hvordan det føles. Vel, noen av mine egg på tredje forsøk delte seg, men morgenen da jeg skulle dra for innsett (nettopp satt meg inn i bilen) fikk jeg beskjed om at de hadde for dårlig kvalitet. Bare å gå inn igjen... Gøyyy liksom ISCI på 2. 0g 3. forsøk og da ble eggene delt i allefall, så da har du nok større sjanser på det. Jeg starter med spraying på lørdag, og kjenner at jeg er litt nervøs for hvordan det vil gå denne gangen. Men gå på med friskt mot!!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Dette var leit ! Ta godt vare på hverandre nå, og prøv å koble litt av fra dette prøverøret... Ikke så lett kanskje-men det gjør dere godt. Neste gang-med isci,skal det bli andre boller !! Klemmer.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Så trist å høre da Elvira!!!! Vi satser på at du har brukt opp all uflaksen din nå og at NESTE gang sitter den!!!! Siden det ikke ble noen befruktning denne gange, så teller vel ikke dette som et forsøk?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 dette var veldig triste nyheter, men jeg kom på en liten tanke oppi allt det triste. hva om dette faktisk er årsaken til at dere aldri har klart det. jeg mener, at sædcellene ikke klarer å trenge gjennom eggcella. Hvis dette er grunnen så vil dere jo ha kjempe stor sjanse til å klare det ved hjelp av ICSI dersom eggene blir befruktet:) Det er jo noe å ta med. men jeg forstår skuffelsen veldig godt. er kjempe trist å måtte gå gjennom så mye å så får man ingenting igjen for det.
MK73 Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Uff - det var trist, og dritt og kjipt og fælt og mer dritt! Utrolig synd - sender deg noen varme tanker nå. På Ullevål var det enda en måned lengre - tre menstruasjoner og så kan man starte på spray igjen. Dette varierer mye mellom klinikkene - det er bare å ringe din og spørre. Håper du klarer å komme deg ovenpå igjen etter et par dager!
elvira 76 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2008 Tusen takk for flotte svar... Dette forsøket vil ikke telle siden d blir avbrutt. Så det er jo bra, har liksom ikke brukt opp en sjanse da. Tryne- hovedproblemet vårt er at jeg har tette eggledere, men d kan jo selvsagt være noe med at sædcellene ikke kommer seg gjennom eller noe sånt. Damen som ringte i dag nevnte at d faktisk kunne hende at vi rett og slett ikke matcher, siden jeg har vært gravid før med en annen mann (abort når jeg var 19 år). Noe må det vel være når ingen av eggene blir befruktet. Tror jeg skal ringe i morgen og be om en prat med en av legene for å gå igjennom dette. Det positive er jo at man blir kanskje litt klokere på hva problemet er til neste forsøk. Må lete etter positive ting vettu
Kine71 Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 Hei Elvira! Jeg kjenner den følelsen om at alt plutselig er over! Helt for jævlig det! Jeg hadde en icsi i mai der jeg fikk ut 8 egg, 2 befruktet, men delte seg ikke. Jeg fikk sjokk for dette var jeg ikke forberedt på. Det finnes håp: Nå hadde jeg nytt forsøk, 10 ut, 6 befruktet, 1 inn og 3 på frys. Jeg skjønner at du er nedfor og det har du lov til, men for deres del kommer det nok sikkert til å gå mye bedre neste gang med icsi. Kanskje det er som Tryne sier at sædcellene bare trenger hjelp for å komme gjennom skallet!? Jeg ønsker deg masse lykke til videre. Unn deg noe ekstra nå. Trøsteklem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. september 2008 #16 Skrevet 17. september 2008 ja, det er ikke så lett å bli klok på. men som du sier, nå vet dere mer hva som er problemet til neste gang. Så hvis eggene da blir befruktet så kan det jo være at dere da er nærmere målet. Er ikke så lett å se det positive når man opplever noe sånnt, men det er likevell godt å ha det liggende i underbevisstheten.
Venter en juli baby:) Skrevet 17. september 2008 #17 Skrevet 17. september 2008 Huffa mæ korr trist (A) Elvira..sett næst`n me tåra i øuan tå d her æ,går d verkeli ann å ha sånn uflaks. Æ som gledd mæ sånn te i mårra ferr å hør koless d ha gått me dæ,så vart d sånn! D e bra du ska te Oslo te hælga da,sånn at tankan kansji kjæm på ainna bane ei stoinn. Seinne dæ `værd`ns største klæm å håpe deijn hjølpe "litt". Fra Byås`n:)
elvira 76 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 17. september 2008 Å d e du;) Ja d her e ikke arti, men eg e allerede med litt bedre mot. Får jo så mange trøsteklemma her Arti at du e her du og - eller- du sku jo helst ikke ha vært her da;) No kan vi ta oss en fest snart likevel ;=)
Venter en juli baby:) Skrevet 17. september 2008 #19 Skrevet 17. september 2008 Hihi..ja vi må få gjordt d i løpe tå okt da,ferr ætte d ska vi bli gravid:) bra du e ve ber mot da,men ferr eit slag i tryne d mått værra!!! huffa mæ...va ei ainna ei som e isamma båt som dæ,som mld mæ om at du ha skrevi her. Æ bruke itj å værra i her næi,håpi æ slæpp d. Hæls kaill`n å da. klem:)
LykkeligSomMamma Skrevet 17. september 2008 #20 Skrevet 17. september 2008 Uff det var dårlige nyheter! Vet akkurat hvordan det føles, skjedde m oss to ganger på rad og det er som halvgått løp bare m alt slitet uten en gang å få prøve. Vi skal ta icsi neste gang og det kommer til å bli bra:) dere lykkes neste gang! Ser dette har skjedd m mange også går det bra, hold ut!
maiblomstbarna Skrevet 22. september 2008 #21 Skrevet 22. september 2008 Ikke gi opp kjære deg, vet dere har det tøft nå og at alt føles meningsløst...opplevde det samme i februar. 5 egg og alt så perfekt ut, både egg og sæd men ingen befruktning. Trodde jeg skulle dø den dagen... Vi startet opp med nytt forsøk i august, skulle ha icsi denne gangen. 6 egg og 2 ble befruktet og delte seg videre i 3/4 og 8! Ble selvfølgelig KJEMPEGLAD!!! :-) Hører også med til historien at vi er GRAVIDE og venter barn i mai!!! Skal til tidlig ul tors og da får vi vite om det er en eller to der inne, spennende!! :-) Skal se det går bra ved neste korsvei for dere også, bare ikke gi opp! Tenker på deg.
jons_gravid Skrevet 24. september 2008 #22 Skrevet 24. september 2008 Tenkte jeg skulle skrive et par trøstende ord, for som Tryne... nevnte, det kan være at eggene har for hardt skall til at sædcellene klarer jobben med å trenge gjennom selv. Vi hadde vårt første IVF-forsøk i november/desember 2005, 13 egg ut, et egg var befruktet da jeg ringte dagen etter, men de trodde ikke det klarte seg til innsettingsdagen. Det gjorde det heller ikke. Legene mente det kunne være at eggene hadde for hardt skall siden mannens del av jobben ble utført av meget kvalifiserte svømmere. Ble da å vente til mars med neste uttak, 15 egg ut og 7 befruktet ved ICSI. Et ble satt tilbake, seks på frys, og vips så var jeg gravid med vårt lille gull som runder to år i desember i år. Bruk tiden frem til neste forsøk som dere føler for selv, det som er riktig for andre trenger ikke være riktig for dere. Dersom dere trenger å sørge, gjør det, men husk å også tenke på at neste gang er både dere og legene litt klokere på nettopp deres case, det er ganske mange som opplever det samme ved første forsøk, siden alle er forskjellige blir første forsøk ofte et testforsøk for å finne ut hva som fungerer for nettopp deg og din kropp. Håper dere får godt resultat med ICSI i stedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå