bettyliss Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Jenta mi skal begynne i barnehagen nå, hun er 9 mnd, er det for tidlig? Noen med erfaringer?
Gjest mphs Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jenta mi må også begyne i barnehagen når hun er 9 mnd(om vi ikke vinner i lotto:o)) Jeg syns selv at det er veldig tidlig, men i forhold til andre land som f.eks USA er det ikke det. Men må man så må man. Jeg er ikke glad for det. Første begynte i barnehage når hun var 14 mnd, men da hadde vi bedre råd enn nå.
mathildes mamma Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jenta mi skal begynne når hun er 10 måneder. Hun er heldig fordi pappaen er førskolelærer og ped.leder i barnehagen hun begynner i, så hun får et kjent fjes der. Jeg synes også det er tidlig, men han forsikrer meg om at de hvert år har 9 måneder gamle barn som begynner og det går såååå bra! Det er nok mammaene som har det verst. Barna blit tatt veldig hensyn til, de får både spise og sove utenom de faste tidene i barnehagen dersom de trenger det. Men jeg skjønner at du kvier deg, det gjør jeg også! Heldigvis har jeg mulighet til å hente tidlig når han begynner seint og omvendt, så det blir kortere dager enn hva mange andre har. Lykke til!
Yo&La+spire Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Eg ville aldri hatt mitt barn i bhg saa tidlig. Baade fordi eg ikke ser behovet for det (de kan faa masse sosial trening paa babysvomming, babytreff og i aapen bhg, sammen med foreldrene) og fordi eg har sett i flere bhg hvor daarlig de behandler de minste barna som ikke kan gi beskjed til foreldrene. Eg tror barna har best av aa bli trygge paa seg selv og foreldrene foer de skal ut i verden "alene":) og ser som sagt ingen grunn til at en 9 mnd baby skal i bhg (her i norge) Snuppa begynte i bhg da hun var 1.5 aar og gaar naa 3-4 timer hver dag slik at hun skal faa lekt med andre barn. Hun var veldig klar for det naar hun begynte, og vi hadde trent i aapen bhg, slik at hun var trygg paa seg selv. Eg ville aldri hatt henne i bhg for eg kunne se at hun var klar for det, det er tross alt hun som skal vere der. Da hun var 1 aar var hun ikke klar f eks... Ang. okonomi saa er det bare snakk om prioritering. I vaart tilfelle er eg student og sambo arbeidsledig (med 0 inntekt, har ikke rett paa noe). Saa vi lever bare paa studielaanet og det gaar helt fint det:) Eg vil heller ha tid sammen med dattera mi enn masse penger;)
timu Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 snuppa vår begynner også i barnehage snart og er da 9mnd....skulle gjerne hatt henne hjemme lenger, men det dår nok ikke økonomisk....og om vi skulle prioritert for å fått d til, vill vi nok vært sultne...!!
mathildes mamma Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Vi kan heller ikke prioritere oss til flere måneder hjemme. Begge har store studielån etter mange års studier, i tillegg har vi akkurat kjøpt nytt hus så vi har enorme månedlige utgifter. Vi hadde ikke bare gått sultne, vi hadde mistet hus og bil! Et studielån hadde ikke engang dekket halvparten av huslånet, så det er nok ikke så enkelt at man bare kan prioritere. Dessuten ville nok ingen av oss gått arbeidsledige, det kryr jo av jobber overalt, kanskje ikke drømmejobben, men alltid noe å gjøre.
Galskapens overhode Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 får jeg ikke kvelds-helgejobb, så må jeg.. Men skal jobbe hardt for å holde ham hjemme til 18 mndr..
anette&tutta mari :) Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 jeg ville også gjerne vært hjemme til snuppa var 1 1\2 eller 2 år, men heller ikke vi har økonomi til dette. Huslån og studielån. Skal jeg slutte å jobbe i et år betyr det nesten 20.000kr mindre i måneden - det er mye! Jeg fører nøye regnskap og ser at vi ikke har sjans! Men kanskje skal jeg ta halv stilling neste år slik at jeg får se litt mer til jenta mi:)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Jenta vår skal også i bhg når hun er 9 mnd. Gruer meg litt, men ser at hun kan ha godt av og være sammen med andre enn mamman sin hele dagen. Tror hun vil bli godt tatt vare på. Hun både krabber, sitter og reiser seg av seg selv. Så jeg tror ikke det blir no problem.
Labambie Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Jenta mi begynner neste måned, da er hun 9 mnd gammel. Vi har desverre ingen annen mulighet slik ting er nå... Om det hadde vært annet enn pengene man levde av, så skulle jeg gjerne gjerne gått hjemme et år til. Men men... Jeg tror nok det kommer til å gå fint, har satt av en måned til innkjøringen for å gjøre overgangen best mulig for henne...
mammaen til Luca Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Min herlige Luca startet i bhg da han har 6 måneder og 3 uker gammel. Om jeg kunne bestemme om jeg kunne være hjemme og ikke jobbe, så ville jeg hatt han hjemme hele tida. Han er barnehagens lille maskot, og alle, både barn og voksne tar godt vare på han. Når jeg henter han tidligere enn normalt, så spør barna om jeg kan komme tilbake senere for de vil ha han der litt lengre. Jeg skjønner at enkelte ikke føler behovet for barnehage så tidlig, men må man ut i jobb igjen etter endt permisjon, så har man vel egentlig ikke noe reelt valg. Jeg har fast jobb på sjøen, så der kan jeg ikke jobbe lenger, det innebærer en lønnsnedgang OG ut på jobbmarkedet og lete etter passende jobb. Og da jeg ikke har en partner, så er det jeg som må jobbe. Staten kan man jo ikke stole på, for der er jo alt basert på hva man HAR tjent, ikke hva man tjener nå!
Brava Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 nydelig navn, Luca.. Har ikke møtt noen i Norge som heter det,- italienske aner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå