Gå til innhold

Keisersnitt pga bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Jeg har i mine svangerskap slitt med voldsom bekkenløsning, og med nr 2 merket jeg vondt i bekkenet før testen var positiv. Under fødsel av barn nr 2 sto jeg hele forløpet frem til pressriene. Jeg sa til jordmor at jeg ikke måtte ligge på rygg (hadde fått streng beskjed av fysioterapeuten) og lå på siden. Men de 2-3 siste pressriene sa jordmor at jeg måtte ligge på rygg, for babyen kom ikke godt nok ned. Det var da jeg hørte det knaset i bekkenet mitt og smertene i bekkenet ble grusomme! Klarte nesten ikke å gå på 6 mnd etter fødsel (kun korte turer med krykker).

Nå vil jeg søke ks med barn nr 3, men legen virket vanskelig. Mente at det ikke nødvendigvis er best med ks, men fysioterapeuten sier at det ikke burde være noe problem for meg å få ks. Samme sier jordmor. Forbereder meg på en kamp med legen... Men han har sagt han kan søke, da, men ikke før etter uke 30. Er ikke det litt sent?

Noen andre som har opplevd at bekkenet ble verre under fødsel?

Noen som har fått ks pga bekkenløsning?

Vil legge til at jeg i tillegg har en medfødt feil i bekkenet som gjør at det blir vondere under svangerskap. Når jeg tenker over det, så tror jeg jammen jeg har glemt å nevne det for gyn...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138708416-keisersnitt-pga-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei kjære deg.

Jeg føler virkelig med deg. Jeg er i uke 23 og er voldsomt plaget med bekkenløsning, har allerede vært fullt sykemeldt i 1 mnd. Triste greier.

Jeg fikk innvilget ks allerede i uke 14. Det var både pga fødselsangst men også fordi jeg hadde "begynnende bekkenløsning".

Håper virkelig du kan få innvilget ks, jeg tør ikke tenke tanken på hvordan en vanlig fødsel skulle blitt nå med bekkenløsning.

Jeg skal ha mitt 3 barn og har aldri hatt bekkenløsning tidligere, så angsten min for fødsel henger ikke sammen med det, men tror det hadde blitt tøft med skikkelig bekkenløsning ja.

Det er bare tull at du skal vente til i uke 30 før du søker, som sagt fikk jeg innvilget ks i uke 15. Det er jo best både for deg og babyen at du slipper å gå å tenke på hvordan fødsel du skal ha, så still krav!!

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!

Så får vi glede oss til svangerskapet er over og bekkenet faller på plass igjen, det skal bli en sann lykke for meg iallefall:-)

Jeg har fått høre at bekkenløsning ikke skal ha noe å si for fødselen... og at det faktisk er større sjanse at bekkenet blir fortere bra etter en vanlig fødsel enn et keisersnitt... stemmer ikke det da? Var ei jordmor som sa det til meg.

De sier nok det ja, men det er jo fordi at jordmødre ønsker vanlig fødsel for alt de ter verdt.

Problemet er at det blir vanskelig å finne en god fødselsstilling, sliter nok med å finne en god stilling for å få sove om natta.

Kommer vel an på hvor hardt angrepet man er også.....

Jeg hører at bekkenløsningen stort sett forsvinner som et knips rett etter fødsel uansett om den er vanlig eller med ks.

Det er nok også individuelt da, så forskjellen er nok stor fra kvinne til kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...