lengter daler ned i skjul... Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 jeg har nå innsett at det å bo på landet, med 2 tette små barn, uten lappen, er veldig tungvint. så nå skal det skje. jeg tør egentlig ikke, har prøvd før, ligger ikke for meg. usikker og redd. men det må gjøres. hvor vi skal ta pengene ifra aner jeg ikke. hva koster en kjøretime? kan man ha med seg liten baby på kjøretimer? bør man ta teorien først?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 hm.. det kostet 750 kr timen for 2 år siden (banner ikke på at jeg husker helt rett) en time er 45 min jeg hadde med småen på mørkekjøring, men da hadde jeg lappen. tror det kommer litt an på kjørelærer, men du burde være litt trygg på deg selv før du kjører med barn i bil. lett og bli distrahert (snakker av erfaring) nei du bør ikke ta teorien først, du bør ta kurset som gir deg mulighetn til og øvelseskjøre, så øvelsekjører du en stund. nå du føler du begyner og se det logiske tar du teorien.
Blidmamma Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde med baby på kjøretime, det gikk ikke så greit fordi han var ikke så glad i å kjøre bil og skrek stort sett hele tiden. Tror kjørelæreren ble enda mer stressa enn meg. Hvis du har en kjøreglad baby og når et nivå der du er relativt trygg burde det gå greit. Tips - selv om det er vanskelig å få gjort med små barn - forsøk å få barnevakt og øvekjør masse med mannen din eller noen andre frivillige, Jeg baserte meg alt for mye på kjøretimer og det ble dyrt!
gærne ko Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Då trur eg nok du husker veldig feil, ellers var det j... dyrt. Koster vel rundt 500 kr timen, men ofte har køyreskulane pakketilbud om du må ta alt. Er ganske mykje obligatorisk. Trur en må regne med ca 25 000, med mindre en kan øvekøyre masse med privatperson og kun ta det obligatoriske på køyreskulen. Det første du må ta er trafikalt grunnkurs, om du ikkje har det eller mopedlappen. Eg fikk ta med meg sønnen min under øvelseskøyringa, men då va han liten, 9 mnd når eg var ferdig, og rolig i bilen. Tok aldri teorikurset, men tok teoriprøva når eg hadde køyrt en god del.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 ok. takk dere. ja babyen er jo ikke ute enda, så jeg aner ikke om han liker å kjøre bil. men jeg tror jeg skal prøve å få barnevakt eller kjøre når mannen min er hjemme. blir nok fort stressa av å ha han i bilen. skal kjøre masse med mannen min ja.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 det er fult mulig at jeg husker feil på prisen, er jo en stund siden og jeg har ikke best husk... hehe
Gjest Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg kjenner følelsen, kviet meg veldig for å ta lappen. Tok den liekvel fordi jeg følte meg presset til det når jeg var 18. Men nå er jeg veldig glad for det! Det gjør livet mye lettere og nå liker jeg faktisk godt å kjøre;) Det er en smart plan å kjøre mye med mannen min. Prisen har doblet seg siden jeg tok lappen ser jeg:(
Kjukka Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Der jeg kjører koster en kjøretime 630 kr, altså litt under 1200 for en dobbeltime. Og du kan ha med deg babyen i bilen, men det er ikke anbefalt. Jeg får barnevakt til mi, når jeg skal ha kjøretimer...
gærne ko Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Oj, kor er dette? Eg var ferdig med å ta lappen i fjor i januar, og det kosta mellom 450 og 500 for en enkelt time. Er sikkert lurt å sjekke forskjellige skuler om en har mulighet til dette.
Kosel Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Sikkert avhengig av området og hvor mange kjøreskoler som er tilgjengelige og pågang. Her betalte jeg 750- for en enkelttime for 3-4år siden.. Var heldigvis god på å kjøre og trengte ikke mange timene før jeg fikk gjøre unna det oblig. og kjøre opp:) Tok ikke noe teorikurs, kun teoriprøven. Er vel noe nytt nå med et oblig. kurs før man begynner å øvelseskjøre i det heletatt, men det har du kanskje tatt allerede?? Tror du får ha med deg baby. Men jeg hadde ikke anbefalt det. Ganske mye man skal tenke på når man har kjøretimer, kan ikke la seg bli distrahert av at en baby sitter å grugler,hyler ,hikker eller hoster i baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå