fostermor*stolt mamma* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 De fleste plasser har BMI grense på ICSI og IVF.... Her er det mannen som er problemet og jeg lurer på om noen vet om private klinikker, om det så er rundt om i verden,som ikke har krav til BMI??? Ting er bare bra håpløst for tiden.........
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at St olavs har en BMI grense på 35... (Correct me if i'm wrong) Du kunne kanskje ha hørt ltt rundt på de forskjellige klinikkene, spesiellt de private?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 De private er vist lettere å ha med å gjøre når det gjelder BMI. Men det var faktisk nytt for meg at mannens BMI blir vurdert... Er dette tilfelle? Legger med en link som forteller hva Dr.Hausken sier om forsøk og BMI. http://endometriose.no/forum/showthread.php?t=2548 Lykke til !
elmaaani Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Heia du! Vet sannelig ikke om jeg har hørt om BMI grense for mannen jeg... det er spørs om det er veldig forskjellig fra klinikk til klinikk.... Finner ikke noe på de ulikes hjemmesider da? Håper noe kan svare deg bedre på dette! Masse lykke til vertfall!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Er det mannen som er problemet pga spermen, eller er det han som er overvektig. Om mannen er overvektig spiller ingen rolle. Det er deg de er strenge med bmi, ikkje mannen. Eg går hos klinikk hausken, der har de ikkje noen bmi grense. Men vet at haugesund sykehus har bmi grense på 35, men at de behandler hvert tilfelle med skjønn. Så om du er over 35 så kan du få prøverør på haugesund sykehus alt etter hva som er problemet osv.. Det er alltid lurt å ta en ringerunde og høre med de forskjellige klinikkene.
fostermor*stolt mamma* Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 er ikke mannens BMI som er problemet. jeg ordla meg sikkert feil i all depresjonen:) hhe han har nedsatt sædkvalitet og jeg er helt fin, men siden jeg har høy BMI får vi ikke hjelp...... Tusen takk for all info alle! lettet litt det:) Klinikk hausken... hvor kan jeg finne mer info?
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Her er link til hjemmesiden deres: http://www.ivfhausken.no/ Ta å ring de og legg frem deres problem, de er utrolig snille og flinke. Og jon hausken sjøl er en ufattelig dyktig lege på dette området. Her kommer det folk fra alle mulige land fordi han er så pass dyktig. Så velger du klinikk hausken så velger du det beste alternativet. Dere vil få time til en undersøkelse, der problemene deres blir kartlagt, ny sædprøve på mannen din som blir sjekket mens dere er der. Gjerne en UL på deg for å se om alt står bra til. Og så vil dere få grundig info om prøverør, og blir vist med sprøyter og diverse medisiner. Timen koster 1000 kr og dere velger sjøl om dere vil ha prøverør hos dem etterpå. Det er en veldig nyttig time, der man får svar på mye. Og man føler seg så utrolig velkommen der, sykepleierene der er gull verdt. Masse lykke til iallfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå