Gå til innhold

Tror jeg angrer på navnevalget..

Anbefalte innlegg

Huff og huff, er helt fortvilet. Jenta er 4 mnd nå, så er ikke bare bare å bytte, føler jeg. Tenker mest på hva jeg skal si til folk. Nei, altså, hun heter ikke .... allikevel, hun heter ...... ! Blir utrolig pinlig. Dessuten vet jeg ikke hva annet hun skal hete heller.

Navnet er fint nok det, mange som sier de synes det er kjempefint, men jeg blir ikke fortrolig med det.

Er det noen her som har ombestemt seg i ettertid? Hvordan gikk i såfall det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138707760-tror-jeg-angrer-p%C3%A5-navnevalget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ble veldig nysjerig på hva navnet er jeg;-)

Nei, jeg har nok aldri angret, vi besthemte navn på begge barna før de ble født, og navnene passet dem perfekt. Men har derimot en vennine som har hatt det litt som deg. Hun ventet en gutt, og hun sa hele tiden til oss at navnet skulle bli Marco.... da han ble født obstemte hun seg (noe som er greit) for han var slettes ikke en Marco, men en Mikael Chrisander! Personlig synes jeg navnet var fryktelig og blodharry.... men jeg sa bare til henne at "så lenge dere er fornøyde er jo det supert, men det er ikke et navn jeg kunne valgt" Ikke alle var like "høffelige" Og etter 3 månder skiftet hun navn til Markus Kristoffer.... det ble de heldigvis fornøyd med, og navnet passer ham supet!

En liten historie, Som forteller at det ikke finnes noe galt i og bytte, men man må ikke være for seine.... min tanke er at barnet da er blitt moenlude vant til og bli kalt "..............." og at det da kan være forvirrende hvis man "venter" altfor lenge med og bytte:)

LYKKE TIL!

Hvis du angrer er det bedre å bytte nå enn å fortsette å angre. Hun merker jo ingenting, og hva andre tenker skal du ikke bry deg om.

Hvis du ønsker å si hva navnet er nå, skal vi komme rmed forslag til deg ;-)

Ava har hett mye rart, riktignok mens hun var i magen :-p Ble også litt nysgjerrig på navnet.. Uansett, om du tror det alltid vil plage deg at du kalte henne f.eks Sarah og ikke Ingrid, bytt for all del.. Men jeg har også troen på at navnet stort sett "gror seg til" uansett :-p

Du tør vel sikkert ikke å si navnet, fordi da kan folk skjønne at du lurer eller? Det er litt rart det der, men jeg synes det er enkelte som reagerer veldig på navneendring, selv om babyen er helt liten.

Jeg tror det er lurt å være fortrolig med navnet, men du må kanskje ha et navn du skal bytte til da? Hvis du finner det, synes jeg nok du skal bytte. Men det er klart, det er jo litt vanskelig, men egentlig ikke noe å henge seg så veldig opp i. Folk må jo tenke hva de vil og det gjør de jo.

Annonse

Vi byttet navn på vår gutt etter 2 mnd. Jeg syntes ikke det var så veldig ubehagelig i forhold til de rundt, mannen min syntes det var litt verre. Men det passet ham ikke. Og folk stusser jo bare litt første gangen vi sier at han heter noe annet, deretter går det greit og hvem bryr seg egentlig? (jeg hadde ikke brydd meg om noen andre byttet for å si det sånn). Jeg synes at det viktigste er at man er fortrolig med navnet og at man synes at det passer noenlunde til babyen sin. Jeg så det først da han smilte at han virkelig var E, og ikke V som vi først hadde bestemt, he-he...

De lyder jo ikke navnet så tidlig, ikke ved 4 mnd heller, så jeg ville nok byttet nå istedenfor å leve med noe du ikke ville... Men noen kan nok venne seg til navnet på sikt, men hvis du ikke er fortrolig etter 4 mnd, ville jeg personlig ha byttet, ja. Du har min fulle støtte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...